Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Och igår hittade jag ett ägg till, totalt tre nu. Om jag minns rätt så lägger de ett ägg ca varannan dag och oftast 6-8 st. Äggen ruvas sen i 18 dagar/ägg och de kläcks i samma ordning som de lagts. Men det är inte säkert att alla är befruktade. Jag ska kolla dem sen när honan har ruvat ca en vecka.
Jo, det har jag. Men jag vill inte störa dem mer än nödvändigt. Möjligtvis kan jag tänka mig att fota dem när de kläcks och kanske ett foto på äggen när honan lagt färdigt.
Hanen verkar vara en bra pappa. Han är ofta i boet tillsammans med honan och tar väldigt väl hand om henne. Och han "försvarar" sitt revir = buren och försöker sjasa bort mig, när jag byter vatten, lägger in mat etc. Väldigt rörande och hjärtevärmande!
Skola & Jobb
Någon som har utbildat sig till djurvårdare/djurskötare (eller jobbar med djur på andra sätt) och vill berätta vad ni jobbar med, om ni...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.