Fång fråga igen.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Isidor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 777
I

Isidor

dom får ju en ökad puls över kotan om dom får fång. Men en frisk häst då visst känner man lite puls där ändå

Min hade ingen (ökad) puls där och kalla hovar, men hon hade tydligen fång ändå.

Och jo, men kan känna puls även om de är friska. Har de ingen puls alls så är de ju döda ...

Det påstås att man inte skall känna puls i ett friskt ben, men min häst har alltid puls i synnerhet i ett framben.
Visserligen är hade min häst fång ifjol, men har som sagt alltid haft ganska tydlig puls.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Kollar här om någon mer haft häst som plötsligt blivit "vätskig" i hålrummen över ögonen. Det är en connemara i fint hull som rids...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: jennylu
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 491
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: animalasia
·
Hästvård Har en fråga! Min häst har alltid en period på hösten när man inte får röra hennes knän ("bakknän") utan att hon sparkar. Hon vill...
Svar
8
· Visningar
729

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka