Får flera ryttare tävla samma häst?

R

Real_Life

En fråga som bara dök upp :p Får två olika ryttare tävla samma islandshäst under samma period? OM de får, är det olika dagar/tävlingar som gäller, olika klasser eller får de till och med rida samma klass?
 
Sv: Får flera ryttare tävla samma häst?

Finns det verkligen ingen som vet?
 
Sv: Får flera ryttare tävla samma häst?

Jag har gjort det, när jag delade foderhäst med en kompis. Vi tävlade t.o.m. på samma tävlingar, fast i olika klasser. Hon tog gångartsklass och jag töltklass ena tävlingen, och så bytte vi nästa tävling. Jag tror att det finns någon restriktion på att samma häst inte får vara med i två töltklasser eller två gångartsklasser. Ex-vis skulle det alltså gå bra med femgång + T1, men inte T2 + T1.

Jag har dock i ärlighetens namn inte kollat detta i FIPO, och vi red bara på "vanliga" klubbtävlingar (som dock var officiella).
 
Sv: Får flera ryttare tävla samma häst?

Okej, tack så mycket för svaret :)
 
Sv: Får flera ryttare tävla samma häst?

Jag har delat häst på tävlingar med en tjej och reglerna för vilka klasser men får rida gäller nog egentligen hästen. Hästen får gå med i en gångartsgren och en töltgren, och man kan rida varsin klass så att säga.
Däremot så tror jag att man måste betala anmälningsavgift för 2 ekipage.
Lycka till ;)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: Ketrawzc
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Lady_S
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 984
Senast: hhere
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 711
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp