Bukefalos 28 år!

Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

våran dvärghamsterkille bor själv och har inga problem med det. han springer i sitt hjul och verkar nöjd med livet... är dom inte van annat så.. jag tror den glömmer kompisen rätt snabbt.
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Av vad jag läst är det guldhamstrar som öht inte går att hålla flera tillsammans. Här går det uppenbarligen utmärkt. Det är som sagt inte den andra hamstern som blir attackerad - utan jag. ;)


Har inte läst hela tråden men kan berätta vad som hände med mina dvärghamstrar. En dag fick hanen nog av honan och åt upp henne. Fanns inte speciellt mycket kvar av henne när jag skulle kolla till dem på morgonen. Min slutsats av det inträffade är att det INTE fungerar att ha dem ihop.
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

HJÄLP!!

Nu har de börjat slåss! Jag skulle separera dem om jag hade någonstans att göra av den ena, men jag kan ju inte ha den i en kartong tills i morgon!

Någon som vill ha en dvärghamster??! :eek:
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Lämna tillbaka till djuraffären!

Behåll hamstern som inte biter fingrarna av dig!
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Var bor du? Jag tar den gärnaa!
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

hej ne jag skulle inet tro att man får sopola nr den. Men jag har en dverg hamster. Och han e jättte snäll men jag gedde mig inte jag höll honnom fast han bet mig så jag blödde. Men nu har han gett sig och är jätte gosig vrldens gosigaste hamster. Han e ute med mig på sommaren och springer i gräset. Men nu när det e vinter får han springa i mitt rum :) Han är så gosig man får inre ge sig :) det e det ända :) Kram hoppas det går bra med dej och din hamster kram
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Av vad jag läst är det guldhamstrar som öht inte går att hålla flera tillsammans. Här går det uppenbarligen utmärkt. Det är som sagt inte den andra hamstern som blir attackerad - utan jag. ;)

Jag har fått lära mig att dvärghamster trivs bäst ensam.
Var med en kompis och köpte en nyligen och frågade om saken för att vara säker och de sade också att de är ensam djur.
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Vilken otur! Är det någon annan som vill ha en attack-hamster är ni mycket välkomna att komma och hämta. Nu när jag kom hem slogs de igen. Är hemma och har feber så jag kan hålla koll på dem idag. Men vad händer de dagarna jag måste vara på föreläsningar?!

Just nu fungerar inte min telefon, men om den inte börjat fungera i morgon går jag till djuraffären och pratar med dem. Så här kan ju inte stackrarna ha det! :crazy:
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Nära och bra ju.
Jo, jag har förstått att den bits.
Min pojkväns hamster är nog inne på sin sista vecka nu, och jag vill faktiskt ersätta den så fort som möjligt.
Jag skiter i om den bits, jag har gott om tid till att fostra en hamster.
Dessutom så tror jag att den kommer att lugna ner sig om den får vara ensam.
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

renatechampion vill vänta tills den andra hamstern går bort, så är det någon som kan tänka sig att ta henne innan får ni gärna höra av er.
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Har inte läst hela tråden men kan berätta vad som hände med mina dvärghamstrar. En dag fick hanen nog av honan och åt upp henne. Fanns inte speciellt mycket kvar av henne när jag skulle kolla till dem på morgonen. Min slutsats av det inträffade är att det INTE fungerar att ha dem ihop.
Varför svarar man på en tråd utan att läsa hela när den inte är längre än 2 sidor lång? Är det inte lite respektlöst? :confused:

Häxan Surtant
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

Vilken otur! Är det någon annan som vill ha en attack-hamster är ni mycket välkomna att komma och hämta. Nu när jag kom hem slogs de igen. Är hemma och har feber så jag kan hålla koll på dem idag. Men vad händer de dagarna jag måste vara på föreläsningar?!

Just nu fungerar inte min telefon, men om den inte börjat fungera i morgon går jag till djuraffären och pratar med dem. Så här kan ju inte stackrarna ha det! :crazy:


Om de bråkar sådär ofta och på blodigt allvar, är det nog bara att sära på dem....håller tummar för att du hittar någon som vill ha en av dem... :love:
 
Sv: Får man spola ner sin dvärghamster i toaletten?

du får absolut INTE spola ner stackarn.

Jag har liknande problem med min ena råtta, har två, hon kan liksom, när jag öppnar dörren för att ge dem mat, verkligen attackera. Vad jag har vet varför hon gör detta är att jag dumt nog matat dem direkt ur handen osv, så så fort jag stärcker fram handen ska hon dit o huggas.. men jaghar inte umgåtts så mycket med dem så hon är understimulerad och fått detta beteende.

Du kan ju ta på dig handskar (som inte är allt för obehagliga för hamstern) umgås så mycket du kan med dem, det är svårast i början, men du måste måste måste umgås mycket med dem så dem vänjer sig, blåsa på hamstern i ansiktet så fort hon bits eller antyder till det.. pröva :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp