Får man ta med hund till utställning?

Sv: Får man ta med hund till utställning?

Ja, om den är över fyra månader och vaccinerad (och du har vacc.intyg med).

Om de inte har särskilda regler, vill säga.

Hur vet jag om de har särskilda regler?
Står inget om besökande hundar i deras PM, kan inte hitta någon annan info..

Ska jag gå och visa upp vacc. papper någonstans eller räcker det om jag kan visa på uppmaning?

Ja om den är över 4 mån gammal och vaccinerad som den ska. Om det inte klart och tydligt står att besökade hundar inte får tas med så är det fritt fram.

Du visar upp vaccpapper när du går in. Dom flesta har som en sluss man går igenom. Om de inte skulle ha det så visa upp papperna om dom frågar.

Är det utställningen i Vreta du tänker på?
Jag ska dit med mina hundar, och det stod inget om att inte utställande hundar inte fick tas med. Så länge du visar upp vacc. intyg ska det vara fritt fram.

Står inget om besökande hundar i deras PM

Då skulle i alla fall jag tolka det som helt ok att ta med besökande hund (och det har, när jag varit på utställningar, aldrig varit problem att ta med besökande hund om det inte stått att de inte får följa med).

Ta med vaccinationsintyg. På vissa ställen har de kontroll av hundarna innan man kommer in på området, på andra ställen slarvas det.

Då kanske vi ses :laugh:

Och tack för alla svar!
Nu ska jag åka och försöka lära mig hur man gör när man ställer ut.. :p

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske... 10 11 12
Svar
220
· Visningar
7 174
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 041
Senast: BornAgain
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 327
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 489
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka