Får vi gå med i NATO?

golit

Trådstartare
Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige.

Som golit minns det var det också väldigt viktigt att vi gick med samtidigt som Finland och att det skulle vara jätte, jätte farligt om vi inte kom med samtidig. Just nu surar den svenska militären att de inte får skicka sina yrkessoldater till Baltikum och är ännu surare för att politikerna, de som styr landet skickar på dem en massa värnpliktiga som de inte får göra som de vill med, men till saken.

Oavsett vad vi tycker om saken, tror bukefalos att vi får var med i Nato och i så fall när?
 
Chanserna har försämrats. Inte främst pga Åkesson eller koranbränningarna men att Turkiet så tydligt ställt sig på Hamas sida och brutit alla relationer med Israel. Vilket gör att USA:s försäljning av F-16 till Turkiet, esset som NATO sitter/satt med, nu har stora chanser att gå i stöpet. Inrikespolitiskt är det nu i princip omöjligt för senaten att godkänna försäljningen, trots att Mendez, ordförande för utrikesutskottet och den som främst motsatte sig försäljningen är under utredning för korruption.

USA kommer alltid att prioritera Israel framför även NATO och definitivt Ukraina. De försämrade relationerna med Kina gör även att USA:s fokus flyttas från Ukraina/Ryssland. Och NATO är viktigt i Europa. Inte globalt.
 
För att vara motvalz zå zäger jag ja,jag tror att dom zizta 2 zurgubbarna på ett eller annat zett rättar in zig i ledet
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Idag har det gått 133 dagar sedan Sverige beslutade sig för att ansöka om att bli medlem i Nato. Experternas gissningar om igår, senast...
Svar
0
· Visningar
279
Senast: golit
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 591
Senast: Lingon
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 134
Senast: alazzi
·
  • Låst
Samhälle Det fanns en USA-tråd om allmänt som händer där. Men jag tycker det kan finnas en som enbart rör frågor om valet. 2016 var första...
25 26 27
Svar
523
· Visningar
26 198
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp