Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
När kan man finna lite gulfärgat, inte slemmigt utan mer tecknat gult i slidan på hästen? Är det bara vid brunst? Kan det bero på ngt annat? Inflammation, dräktig o nära förlossning etc. Bara nyfiken för har nu sett detta på ett antal ston både dräktiga o odräktiga sas :smirk: . Tro nu inte bara att jag alltid springer o tittar hästar i baken för så är inte fallet .
Ja, jag har vallack! Jag vet faktiskt inte vad det kan bero på, trots att jag tittat många ston i rumpan. Jag har aldrig frågat veterinären tyvärr. Rent allmänt när en flytning (oavsett var den kommer ifrån) är gul så kan man ju misstänka någon form av infektion (bakterier) men då luktar det illa också. Jag kan också tänka mig att färgen kan variera beroende på hormonnivåer. Innan man betäcker brukar man ju ta baktprov från livmodern så att inga infektioner finns eftersom risken då finns att stoet inte blir dräktigt eller kastar fostret. Om man går till sig själv så kan ju färgen och konsistensen variera, men det ska aldrig lukta illa.
Hundträning Vi körde ett spår ikväll på 900 m, med 2:45 h liggtid, mest torra lavar men lite skiften och väg att passera. Eftersom hon är i löpen är...