Färg på mattespadd...vad ska man välja

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -moa-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 2 231
M

-moa-

Måste köpa en mattes Correction till hästens ena sadel, jag har redan en vanlig svart/naturfärgad kant, som sitter på hans bruna hoppsadel.
Men jag funderade på att köpa en halsvart till den svarta dressyrsadeln...fast har inte sett det så ofta så började fundera på om det ser vettigt ut?

Alltså...det är ju inte supersnyggt med naturfärgat som står ut överallt när det är dressyrsadel, men å andra sidan kanske det ser fult ut om det svarta smälter in, det kanske blir som att sadeln är skitstor då eller nåt?

Så....bilder på era fårskinnspaddar snälla, speciellt "samma som sadeln" färgade!

Sv: Färg på mattespadd...vad ska man välja

Jag har tyvärr ingen bild, men jag tycker det är skitsnyggt med svarta fårskinnspaddar!!! Sticker som inte lika mycket i ögat ;) Har en naturfärgad till hoppsadeln men funderar på att köpa en svart just för att det är snyggare.:) Jag tycker du ska skaffa en svart till dressyrsadeln, absolut! Ser mycket stilrenare ut än en naturfärgad.

Jag hade brun till min bruna sadel. Gillar att man inte ser padden på 50 meters avstånd. Tycker du ska köpa svart. :)

Klart att det ska matcha sadeln.

Sen syns det iofs inte så mkt utan mest luddet.

Köp med kanal.

Till alla: haha ok det var ju enhälligt svar :) Tack för åsikter!
Svart får det bli då! (och jag kör med Mattes Correction så det är def. kanal, no worries)

Jag hade en brun med naturfägrat fluff först, men sedan fick jag en brun med brunt fluff. Jag har en brun sadel. Jag tycker att det är lika snyggt med båda, men jag skulle inte vilja ha en svart padd till brun sadel.

Nej det håller jag med om, som tur är har jag ju svart sadel så täntke då kanske det kunde se vettigt ut :)
Brunt är ju svårare antar jag eftersom man då ska ha nåt som ser vettigt nära ut i nyans om det ska vara snyggt.

Jag har en mörkgrå padd till min svarta dressyrsadel. Tänkte ta en svart först men ångrade mig, tycker den gråa blev snygg.

Nån som har en bild på hur det ser ut med svart padd o sadel?

Mattespaddarna går ju få utan den fula, vikta kanten baktill. Det har jag till min hoppsadel och då gör inte färgen på fluffet så stor roll och + för att det inte blir så klumpigt. Går i vissa fall ta en storlek mindre eftersom sadeln kan sluta någon cm innan padden slutar istället för att sadeln slutar innan där fluffet börjar.

(om du hänger med, lite trött)

Jag har oxå en Mattes padd utan kant till min dressyrsadel.
tycker att det är snyggast utan kant till dressyren.

DSC00207.jpg

Hmm det är sant, fast jag tycker det är så svårt att veta vilken storlek det skulle bli då, för det blir ju annorlunda när dom itne har kant i storlekarna liksom, om man inte vill ha massa som sticker ut där bak (och det vill jag inte haha, då har jag hellre upvikt kant)

Dock är jag lite rädd att dom utan kant inte ligger lika bra, speciellt när man har correction = inlägg i.
Suck att det inte finns hemma i lager så man kan typ...ta med sadeln dit och bara prova vad som passar bäst!
Och varför finns det inte mått på vilka längder dom är!?
Det står ju jämt bara "S passar till 16", M till 17" osv. och sånt stämmer dåligt tycker jag, beror ju helt på sadelmärket, bossor etc. :/

Har ju redan en utan kant baktill nämligen, som jag lyckades få fel storlek på så ser ut som satan. Vill helst inte ha en till ful haha (den är dock inte ens helsvart så går bort totalt för dressyrsadeln och är för lång för båda sadlarna)

Hmm börjar digga idén om en lite diskretare icke uppvikt kant i helsvart dock...om man bara får rätt storlek...

Tack för all input!

Oooooh tack så jättemycket för bild!
Ok nu är jag helsäker på att helsvart är det definitivt!
Såg ju inte alls klumpigt ut osm jag var rädd för (jag har en mini sadel ocskå haha)

Jag har en brun till min ngt ljussare sadel. Klart mkt snyggare än de ljusa som har funnits för länge nu ;) Visst- de har ju bra funktioner :)
Är glad om jag slipper använda dom ...

Liknande trådar

Utrustning Jag har av och till drömt om en Star Trekk Espaniola, sedan 2008. Min briljanta plan var att köpa en sådan under nästa vår, men nu...
Svar
5
· Visningar
1 552
Senast: Equidaem
·
Utrustning Får snart hem en mörkfux ponny utan tecken. Undrar nu vilken färg ni tror skulle passa bäst på täcken? Jag älskar vinrött men vet inte...
Svar
3
· Visningar
1 378
Senast: Wera
·
Utrustning jag har ett litet litet I-lands problem :), min nya sadel är nästan samma färg som min häst dvs fux :(. jag har svart träns och...
Svar
9
· Visningar
2 131
Senast: Buck
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 798
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Artfex S