Färg på utrustning till SKÄCK?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Anzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 2 430
A

Anzo

Får hem min nya foderhäst nästa helg!! :bump:
Vad ska man ha för färger till en skäck (fux/vit)?
Tack för hjälpen!

Sv: Färg på utrustning till SKÄCK?

Olivgrönt eller beige.

Ett säkert kort är att använda komplementfärger för att förstärka hästens egen färg, alltså skall du använda grönt för att förstärka den röda fuxtonen, kommer att bli jättesnyggt.

Hur gör man på bruna hästar då? ;)

Min häst är en haflinger, guldig i pälsen, och att slänga på nåt mörkblått ser dumt ut...

Det beror på rasen tycker jag!

Om det är ett hbl skäck så är man lite mer diskret, men om det är en Tinker så är det full fräs med guld/silverglitter och en massa annat kul tycker jag! :)

Jag tycker att du ska ha tabaccofärg på utrustningen.
Och vitt på scabraken.

För mycket färg på en skäck ger kaka på kaka intryck och det ser bara förvirrat o lite "tattigt" ut.

Hästen är en korsning - halvblod/cob och en liten gnutta tinker. Hon är dock väldigt nätt i modellen. Låååång ljus man och ett brunt öga och ett blått öga, helt underbar häst!!
Jag känner oxå att det kan bli för mycket med för många färger..... Älskar skäckar, men svårt att välja färg...

Grönt är så himla snyggt på brun/vita skäckar, det hade jag till min :love:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Övr. Katt Hej! Jag ska försäkra min katt men behöver då veta vad han är för färg. Vi ska göra besiktning snart men vill försäkra han innan det...
Svar
8
· Visningar
612
Senast: Filippa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Gnägg Det var i en annan tråd jag fick lära mig att det vita på en skäck är brist på pigment och inte någon skimmelgen(?). Spännande! Sedan...
Svar
18
· Visningar
1 974
Senast: Time Lord
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈