Färger på en gulbrun/borkfärgad häst?

Yttik

Trådstartare
Har en gulbrun dam men svarta ben/man + svans och klurar på färger till henne. Känns som läder kommer gå i svart. Men tygerna? Vad passar en sådan häst i?

Fler med gulbruna som kan visa bilder på sina snyggingar? Och vilka färger de har?

Sv: Färger på en gulbrun/borkfärgad häst?

Har ingen gulbrun, men en isabell, pälsen är ju samma färg åtminstone. :idea:

Hon är snyggast i brunt läder, schabrak och liknande är snyggt med duvblått, olivgrönt, brunt, beige.

Har inte så många bilder, men här ser man läder och duvblå+ljusblå:

Eweshstbilder015.jpg

20091227067.jpg

Jag hade kört på samma koncept till en gulbrun.

Här är en till med en isabell med mycket vita tecken. Till honom har jag svart dressyr-läder och letar just nu efter en mörkbrun hoppsadel. Är inte så mycket för brunt läder i dressyr (oavsett färg på hästen).

I "tyger" så tycker jag om marinblå med röda detaljer, eller röd med svarta detaljer. Annars så funkar alltid mörkbrunt, mörkgrönt, oranget med mörka detaljer (typ mörkbrun) och såklart vitt. ;)

Jag undviker blå i alla nyanser som är ljusare än marin, grå, ljus beige och lila.

Annars tycker jag att det är super fint när hästen får vara det centrala (speciellt när man har en häst som sticker ut) och köra en neutral klädsel på sig själv (gärna svart) och sen en fårskinns-vojlock, svart läder och ett glimmande pannband :love:

(Jag vet, jag är lite skum :bump:)

En vän till mig har en gulsvart häst och den är riktigt snygg i buteljgrönt, marinblått och framförallt VINRÖTT:love:

Heisann :)

Enda en hest med min drømmefarge! :D Det liker jeg.
Har selv en gulbrun herremann som kler det meste (i mine øyne).

Det mest kledelige er vel grönt. Eller typ jordfarger.
Hadde svart KN dressyrsadel til han, men den solgte jeg.
Jeg vet jeg har et allroundsjabrak på han... :P
0_0_0_0_523_366_csupload_26998994.jpg

Nå har jeg fått øynene opp for brunt läder til han! <3
0_0_0_0_456_296_csupload_32409224_large.jpg

Vil gjeeerne se bilder av hoppa di : )

Mitt gulbruna sto är supersnygg i brunt läder! Angående tygfärger så är jordnära färger väldigt snyggt; beiget, brunt och sedan kan ju svart aldrig bli fel :)

Här är ett smakprov:
001.jpg

Här har hon på sig sitt superfina bruna träns med mässings-clincher på pannbandet och schabraket är senapsgult med brunt kantband

Min kompis hade svart och guld till sin Bernsteinhäst.
Svart Miaschanbrakvojlock med guldkant, urtjusigt på den poan.

Lyfter upp denna tråden eftersom jag precis har fått hem den här bushästen och den enda färg jag kunde komma på som passar är svart. Det har ju föreslagits en del andra färger i tråden såsom mörkgrönt och vinrött men finns det någon som har bilder så att man kan se hur det ser ut?

Bild001.jpg

Tycker lila är snyggt. Och jag måste säga att jag tycker det är snyggast med svartläder.

Heisann :)

Enda en hest med min drømmefarge! :D Det liker jeg.
Har selv en gulbrun herremann som kler det meste (i mine øyne).

Det mest kledelige er vel grönt. Eller typ jordfarger.
Hadde svart KN dressyrsadel til han, men den solgte jeg.
Jeg vet jeg har et allroundsjabrak på han... :P
0_0_0_0_523_366_csupload_26998994.jpg

Nå har jeg fått øynene opp for brunt läder til han! <3
0_0_0_0_456_296_csupload_32409224_large.jpg

Vil gjeeerne se bilder av hoppa di : )

Vilken FANTASTISKT vacker häst!! :love:

Jag har lila, mossgrönt och svart till min tjej.

Hemsk bild på hästen men man ser ju färgkombon iaf

Nu har jag testat några olika varianter. :)

Vinrött....
IMG_0795-2.jpg

....och ponnyturkos. :D
IMG_0793.jpg

Jättebra tråd, har också en guling och har svårt att hitta färger... Idag körde jag turkost, blev riktigt fint enligt mig :d

DSC07887JPG.jpg

Har ett chokladbrunt set jag inte hunnit testa än, och vill ha lila och svart med guldkant. Sedan funkar ju marinblått på allt :angel:

Men det är ju så olika med nyanserna på dem också vad de passar i! Svart läder tror jag är allra bäst på min, fint till det svarta på man svans och ben!

Du har ju absolut rätt i att det är nyanserna det handlar om - alla hästar passar i alla färger men inte i alla nyanser. Det är ju skillnad på gammelrosa och cerisrosa, till exempel.

Riktigt djupt petrolblå med dragning åt silver är extremt snyggt på borkar! Det hade den fula AQHAn som stod i mitt förra stall (hästen var ful, dess färg var fin och de importerade schabraken underbara :D).

Måste var underbart när ens största bekymmer är färgen på tillbehör :)

För mig är det underbart att bara kunna bekymra mig om sånt nu när jag har en frisk häst att ta hand om. :)
Min förra häst var skadad under lång tid och jag fick ta bort honom i augusti förra året och det var betydligt mindre roligt. :cry:

Av den anledningen tänker jag frossa i färg nu när jag kan. :D

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
920
Senast: Caoimhe
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 091
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 372
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka