Färger till skimmel

sweet_knorven

Trådstartare
Vilka färger passar till en avblekbar skimmel som börjar bli alltmer rödprickig, både färgkombinationer på schabrak och lindor samt vilken färg lädret ska vara.

Sv: Färger till skimmel

Lägg upp en bild, då blir det lättare att hjälpa dej! :)

Jag har en svart och en brun sadel. Och till den svarta så har jag grått som färg till min flugskimmel. Tävlar i ljugrått schbrak och ljusgrå ridbyxor, och har alla möjliga nyanser av grått till vardags.

Till den bruna sadeln har jag ett 'kamelfärgat' schabrak (färgen heter kamel), en nyans av brunt helt enkelt. Hmm, tror jag har bild om du vill se? Tävlar han i den har jag ljusgrått, fast tycker inte riiiiktigt det passar till märkbrun sadel.

Innan hade jag mörkgrönt.

Men egentligen passar ju de flesta färger utom vitt till skimmel sålänge de inte blir FÖR ljusa.

Ang läderfärg så tycker jag svart är finast, men MÖRKbrunt går också bra. Ljusbrunt eller london etc tycker jag bara blir fult på skimmel.

Jag tycker det är mycket finare isåfall med ljusbrun/Cognac/London you name it..:smirk: Än mörkbrunt..:crazy:
Men finast är nog svart,
men det beror lite på nyansen av skimmel eller hur man nu skall säga ;)

Jag tycker att brunt passar till skimmlar, fast inte för mörk brun. Men om det är en gråskimmel passar nog svart bäst...

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 222
Senast: Capybara
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 649
Senast: manda
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
569
Senast: Honey07
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka