Färgning av spännen och bett på träns?

dressyrglasyr

Trådstartare
Hej! Såg någonstans att man kunde färga om spännen på träns, fungerar även detta på bett??
Isf, vart kan man köpa det? :laugh:

MVH/DressyrGlasyr

Sv: Färgning av spännen och bett på träns?

hobbyfärg på vilken färghandel som helst, finns i alla färger. sedan är det väl bara köpa några fina penslar och sätta sig och pilla och måla :)

Fast hobbyfärg låter väll lite tetit?:P det värkade (och måste väll?) vara någon speciell??:)

Hobbyfärg målar man bl a cyklar med och cyklar kan jag tycka utstår mer än vad spännena på ett träns gör, eller?

Alltså det finns ju speciella metallfärger också men de är ju mycket dyrare än vad hobbyfärg är. Dessutom mycket större burkar...

Jag jobbar extra på flügger färg och om någon kom in i affären och frågade mig hade jag rekommenderat vår hobbyfärg :)

Senast ändrad:

Den är vattenbaserad men ja, man ska ju inte käka innehållet i burken liksom ;)

Alltså jag skulle inte måla själva mun-delen av bettet med den, men ringarna borde gå bra? Dom suger ju inte hästen på förhoppningsvis :)

Varför skulle man måla bettet? Jag har aldrig hört talas om något liknande.

Jag vet en dressyrryttare som fixade titanbeläggning på kandarbetten samt sporrarna för att det skulle matcha spännena :D

Kl

Hur är det med hammarlack? Det ska väl sitta som berget?

Jag vill absolut måla spännen/bettringar etc i någon rolig färg, jag tycker det är snyggt att se annorlunda ut. Inom rimliga gränser då.

Ja, ska köpa ett äpplebätt till killen, men mitt träns har guldspännen(Y där har vi problemet^^ men ska nog bara måla ringarna ja:) Frågan är bara om det är 1. Giftigt el liknande 2, skavigt (?) 3. hållbart

:)

Varför skulle man måla bettet? Jag har aldrig hört talas om något liknande.

ALLA mina grejjer har guldspännen (nåväl, guld och guld...) men jag har inte hittat ett enda gummibett i samma färg... Därför, tex?

jag kollade på hobbyfärgen idag, då är det ju tyvärr så att de metalliska färgerna inte är vattenbaserade :( bara de som är "riktiga färger" typ röd, blå, grön osv...

Fasen, detta var svårt! Tycker också att dte är konstigt att inga gummi/äppelbett är guldiga(mässingsfärgade)! Tack för att du kollade upp det Seabaz iaf!:)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
968
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Raderad medlem 149524
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 250
Senast: dukie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sommar-/höstföräldrar -25
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur