Fårskin och Schabrak

Olympus

Trådstartare
Spelar det ngn roll om man har fårskinn + schabrak eller bara fårskinnspadd. Förstår ju att padden gör sadeln smalare men spelar det ngn större roll om man har schabrak eller inte oxå.

Sen undrar jag om man kan säga att en fårskinspadd gör sadeln en hel bomvid mindre eller bara lite mindre. En fårskinspadd utan ngn form av inlägg är det jag har då (men en kanal i mitten, om det gör ngn skillnad)

Sv: Fårskin och Schabrak

Beror på bomvidden skulle jag säga, om paden tar upp en hel storlek eller inte. Men några grader tar den ju, absolut.

Schabraket, om det är ett vanligt tunt, tror jag spelar väldigt liten roll.

Okej tack för svaret :) Brukar ha såna mellantjocka schabrak. Inte dom supertuna och inte dom supertjocka. Typ HL.

Sadeln är en M&N bomvidd 32, ifall ngn vet hur det gör skillnad på just den sadeln :p

Största skillnaden är väl att fårskinnet blir skitigare av att användas direkt mot hästen, än om du har ett schabrak emellan. Schabrak är ju lättare att tvätta...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 232
Senast: super
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
18 541
Senast: qitis
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31