Fårskinnludd!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fossig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 1 370
F

fossig

Haha, så här "läckert" blev det med ett nosludd i fårskinn på sidepullet! ;)
Det ser verkligen inte klokt ut.. :eek:

ludd.jpg

men det skaver iallafall inte .. :)

Sv: Fårskinnludd!

Det finns ju vanliga ludd som är cremefärgade att köpa för en guldpeng typ.
Du kanske ska satsa på en sådan? :p Ser lite mer diskret ut!

haha, hon ser inte klok ut :cool:
men det finns bara jag som rider här i byn, så ingen ser oss, hehe :)
med ett vanligt nosludd skaver repet lite igenom, så jag kör nog vidare med denna jättepuff i nyllet på henne ett tag, iallafall så länge vi inte ska nånstans och rida ;)
min pappa tittade på henne och frågade hästen "men vad har hon gjort med dig" :)

Hihi va stort det va, det ser ut som hästen nästan skäms... :D Men huvudsaken är att det inte skaver, och att det fyller sin funktion!

Hästen ser ju helt chockad ut! haah :rofl: "Vad är det för stor vit klump jag har på nosen?!?" Men lite sött var det ändå! haha :D

Tss.. :p Men det var lite gulligt på något sätt faktiskt :D

Näe, men det var ju sött i alla fall med den dära jättepuffen. :p
Jag har dock Hört att hästen får försämrad syn när de har sånna där jättepuffar på grimman eller på tränset.

hmmm.. jag har oxå hört det, för längesen..

Verkar då inte påverka mig poa, hon tuffar på som vanligt :)

det där var väl inget :) min kompis utrustade sin lilla ridtravare med ett syrenlila ludd på nosrepet :devil: mycket diskret. jag har ett svart. fast det värsta i luddväg jag har sett var på en hästannons där ponnyn hade ett ceriserosa långhårigt ludd på grimman!

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 947
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka