Fårskinnspad.

Inka-90

Trådstartare
Jag skulle grna vilja se era sadlar med fårskinn under. Med eller utan ryttare i sadeln. Så fam med massvis utav bilder!

Sv: Fårskinnspad.

Här är min dressyrsadel med en mattespadd under.

IMG_1486.jpg

Min travare med fårskinnspad från börjes under hoppsadel. Ni kan ju ignorera hur tunn han är.
18873887.jpg

Medryttis sadel, Devoucoux biarritz hoppsadel med Christ fårskinnpad under.
18840686.jpg

Det måste väl finnas fler som har fårskinnspaddar under sina sadlar?

Jag tycker inte att mina ligger bra inder sadeln.. själva sadeln ligger på luddkanten så det är bara lite ludd som sticker ut på sidan, jag skulle vilja ha sadeln innanför kanten.
så jag ville se hur era paddar ligger för jag ittar inga som ligger bra på mina sadlar...

Sadeln ska ej ligga på luddkanten. Jag måste ha en mattespadd utan kant (dressyrmodell) till min sadel annars ligger den på luddkanten. Enligt min sadelutprovare är de med luddkant för hoppsadlar? Aja, det spelar ingen roll, bara inte kanten ligger under sadeln :p

Senast ändrad av en moderator:

Men gud va dumt.. har jag inte tänkt på. Har väl tyckt att min sadel ligger lite mysko baktill, men det är ju för att den ligger på kanten på padden, och jag har en reltivt tjock padd:smirk: Blir ju precis som om sadeln lutar framåt, måste genast fixa detta

Ibland är man ganska dum;)

Hör inte till tråden, men EN SÅ´N VACKER HÄST du har !!!!!!:love::love:

forts...

19029388.jpg
Det är fårskinnet ni ska titta på

19029387.jpg

18530109.jpg

19029534.jpg

19029535.jpg

Bildbomb!!!

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
182
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka