Fårskinnspadd till 18"

Sv: Fårskinnspadd till 18"

ta en padd utan ludd bakom sadeln, hade problem att hitta en padd utan ludd bak till min 17 sadel (santa cruz celine) den är lite lång till min medilamb add i full men drar man bara bak padden så ligger bakvalvet inte på bak luddet. i stall jag jobbat i har vi alltid haft synligt-ludd-fria fårskinns paddar till 18 sadlarna.

min har dock med synligt ludd, det är på gränsen att den passar... hade helst haft en utan men var i akut behov av en fårskinns padd då hästen tappat muskler och sadeln blivit för vid. dom hade ingen utan synligt ludd i affären..

Jag har en correctionpad från Hööks (används som vanlig padd) till min 18" sadel. Där är en del plats kvar både framför och bakom när den ligger under sadlen så den e rymlig och bra. :)

showjumping padden i fårskinn från Hööks passar 18 dressyrsadel.
jag testade även corecctionpad från hööks men den passade inte min sadel.

va konstigt med hööks padden (correctionen)...jag har som sagt också en sådan till min 18" sadel. Men sen har jag en relativt kort 18" (tror ca 47 cm) så det kan ju bero på det...:)

Finns inte Mattes i så stor? Har för mig att min är strl M. Och den är lagom till min 17,5".

Jag har 18" sadel och jag har en mattes correction pad. Nu använder jag den inte just nu men den funkar till min sadels storlek iaf. Tror padden är stl. L.

Mattes paddarna i L borde fungera då de är ganska stora.
Mattes finns ju utan kant bak vilket jag tycker är snyggare på dressyrsadel. :o

Nu när du säger det: PREn jag ridit har genom åren haft ett gäng olika sadlar 18". Han hade en Mattes strl L till dem.

Jag har en padd med ludd bak från Jacson. Storlek full/xfull. den passar utan problem till min 18 tums sadel. Likaså GMs correctionpadd.

kl

Jag har en Christ pad med ludd bak, den funkar precis till min 18,5" Childeric. Men håller med om att det är svårt, många paddar är inte ens tillräckligt breda för min sadel.... Så skall kolla på Mattes!

Rugge; konstigt, den Jacson padden jag har är nästan för liten till 17" sadlar... Använder den aldrig, tycker passformen och ullen är dålig också. :crazy: De kanske har olika modeller??

Jag säger som alla andra, Mattes! Det hänger en 19" sadel i dressyrstallets sadelkammare och den har en Mattes-pad i största storleken.

Har en från Cottage Craft stl full till min 18,5" dressyr och en i stl Cob till min 17" hopp vilken funkar till 17,5 sadlar oxå :)

Hur lång är sadeln då? Det kan ju variera kraftigt. Min 18" sadel är bara 53 cm lång och jag har en "normal"-stor pad till den.

Ja det är frågan hur lång den är, men det är iaf en startrekk dressyrsadel. Och alla mina schabrak passar i längd. Är väl mest att jag inte vill att bossorna hamnar på fårskinnskanten. Så får nog bli en mattes utan kant.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 059
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
751
Senast: Görel
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
919
Senast: Bison
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka