Fästingar i november?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Fridan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 938
F

Fridan

Har plockat lite fästingar på vovven den här veckan. Är det inte lite onormalt sent? :confused:

Han har haft 3 stycken den här veckan, och vi slutade med fästinghalsbandet för kanske 2 månader sen...

Kan tillägga att vi bor i sthlm.

Någon annan som fått plocka fästingar?

Mvh F.

Sv: Fästingar i november?

Plockade en fästing på chefens vovve förra veckan.. På min vovve har jag inte plockat en enda sen jag fick på honom Scalibour-halsbandet och jag ska låta det sitta ett tag till med tanke på fästingen jag plockade på chefens vovve förra veckan..

Ok... då kanske det inte är så ovanligt ändå?
Trodde att dom hade dött hela bunten nu när det ändå har legat lite snö i några dagar...:devil:

Vad jag förstått så lever dom små :devil: i 2-3 år så jag antar att dom går i ide eller ngt över vintern...
Hittade lite ganska ointressant läsning här: http://www.fasting.nu/

Tog bort en fästing på vovven igår. Tyckte också det kändes lite väl sent på året :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 656
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025