Fästinghalsband för häst?

LinnéaL

Trådstartare
Jag har hört att det ska finnas fästinghalsband för hästar (liknande de som finns för hundar, men för hästar istället), men när jag gick till Apoteket idag för att fråga var det ingen som kände till något sådant. Är det någon på Buke som känner till dessa? Är de bra? Var får man tad i dem? :confused:

De brukar finnas lite här och var, i välsorterade ridsportbutiker. Så fråga i ridsportbutiken i stället.
Om de är bra vet jag dock inte.

Det heter Defy the Flys tror jag, bla. henrikssons och stenbergs har dem

Provat men vi har inga fästingar. De fungerade inte mot flygande insekter o så gick de sönder hela tiden. Bortkastade pengar!
PL

Är det inte fästinghalsband som är så giftiga om andra hästar/djur kommer åt halsbanden och slickar/biter på dem? Förgiftning el liknande? Kommer inte ihåg riktigt... :)

Mvh Huntress

Liknande trådar

Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 397
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 187
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
291
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S