Feber varje vecka?

MissFideli

Trådstartare
En bekant till mig är ofta sjuk. Nån dag/några dagar nästan varje vecka får han typ 38-39 graders feber framåt kvällen. Huvudvärk också och konstant trött förstås. Men prover visar inget konstigt och nu har vårdcentralen sagt att dom inte kan göra mer.

Men nått måste ju gå att göra? Hans fru tror att han har sprungit in i väggen, men kan man få feber av det? Han jobbar otroligt mycket, drygt 50 h/v.

Ge tips!
 
Har han tagit sänkan? När jag hade liknande symptom var det enda prov som visade något en aning föröjd sänka.
Jag kunde vakna frisk för att mitt på dagen vara tvungen åka hem, låg sen däckad i 12 timmar i 39-40 graders feber. Frisk en-två dagar och så samma sak igen. Inga andra symtom än just 12 timmar feber var och varannan dag.
Ja, jag var utarbetad. Jättemycket på jobbet, i föreningen + att jag gick ett stenhårt träningsprogram på gymmet.
Enda sättet var att verkligen ta det jättelugnt ett par veckor. Symptomen kommer tillbaka då och då om jag stressar för mycket, men inte lika allvarligt som då för fyra år sen
 
Ja man kan få feber av stress.
Men det kan också vara en infektion som ligger och gror utan att ge utslag på blodprov.
Odla ett näsprov kanske? Eller ett halsprov?

Jag hade moraxella cataralis som man vanligen inte blir sjuk av men då jag var nedsatt för övrigt så gav den mig samma symtom som du beskriver.
Med den speciella antibiotikabehandling som behövs mot den så blev jag frisk.
 
Så hög feber borde man inte få utan att det finns en infektion någonstans. Kan inte vårdcentralen lösa det borde de remittera vidare?
 
Nu beror det ju på om han har problem av magen också men min sjukdom Crohns (autoimmun inflammatorisk sjukdom) kan ge febertoppar som kommer och går.

Annars låter det som om stress borde vara boven i dramat.
 
Jag hade feber var och varannan vecka utan några andra symtom. Följdes senare av en massa olika infektioner, yrsel- och svimningsanfall och sen slutligen total kollaps då jag knappt tog mig ur sängen, upp för trappan osv. Det är sju år sedan nu och det är bara ett par år sedan jag började fungera någorlunda som vanligt.

Jag tror hans fru kan vara inne på rätt spår.:up:
 
Hans fru ringde sjukvårdsrådgivningen härom dan när han hade feber igen, men fick reda på att "Jamen alla är sjuka i november" och trots att hon berättade att han kan gå från feberfri till nästan 40 grader över en dag för att morgonen efter vara feberfri igen, så var det ju så att "Alla är sjuka i november"... Men skam den som ger sig, hon ringde medicinavdelningen och dom sa åt henne att åka in till akuten med honom direkt han får feber nästa gång. Så det ska göras!
Kanske hittar dom nått då, åtminstone tog dom henne på allvar.
 
Kolla tänderna och eventuella infektioner under tänderna. Det finn sådana där riktiga röntgenmaskiner som tar hela käken på mer avancerade tandäkarcentraler.
Eftersom tänderna inte tillhör den svenska landstingets ansvar så får du förmodligen betala själv. Hurra.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag insjuknade i hög feber i mitten av november. Två veckor senare sökte jag vård då febern aldrig gick ner, skickades till...
2
Svar
20
· Visningar
1 225
Senast: manda
·
Kropp & Själ Nu ligger det här ännu en dag framåt i tiden, men här är jag en söndag morgon, funderandes på mitt jobb! Jag vill dit, men har precis...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
2 814
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 893
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp