FEI söker svar kring sporthästars välfärd

FEI tillsatte nyligen en oberoende kommission för att se över ridsportens utmaningar – och öka samhällets acceptans för sporten. Just nu genomförs en undersökning riktad mot folk inom hästnäringen. Känner du oro kring sporthästars välfärd? Svara på enkäten här.
 
Med tanke på hur lite de lyckats göra för distanshästarnas välfärd i UAE så är det nog mest en papperstiger. Man bevisar ju gång på gång att man skiter högaktningsfullt i hästens välfärd även inom hoppning och dressyr.
Jag hoppas att man lyckas göra något den här gången men som sagt det är upp till bevis innan jag ens funderar på att hurra.
 
Med tanke på hur lite de lyckats göra för distanshästarnas välfärd i UAE så är det nog mest en papperstiger. Man bevisar ju gång på gång att man skiter högaktningsfullt i hästens välfärd även inom hoppning och dressyr.
Jag hoppas att man lyckas göra något den här gången men som sagt det är upp till bevis innan jag ens funderar på att hurra.
Tyvärr har jag samma höga förhoppningar som du.
 
Passade på att svara. Korta frågor med en där man kunde skriva hur utförligt man ville (eller det var engelska så jag skrev inte supermycket så kanske bara inte nådde gränsen 😅) om ens 3 viktigaste punkter man inte tyckte var bra med välfärden för sporthästar typ.

Fattade den först som bara skulle gälla mer aktiva än mig (hobbyhäst som ej tävlar) men det gick att välja så antog även mitt svar var ok.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kan förstås inte låta bli att fundera en del över den våg av hat, oro och konflikter som blir allt mer tongivande i världen nu. Det...
Svar
0
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp