Felskickade beställningar - kundens rätt?

stjarnfrugt

Trådstartare
Jag beställde för en tid sedan två par benskydd till min häst. Av beställningen framgick att det skulle vara ett par i M och ett i L.
När skydden kom vad det två par i stl M, tyvärr uppmärksammades detta inte förrän förpackningarna öppnats.

Jag mejlade butiken och beskrev problemet, skrev även att det är 5 st hästhår på ett av skydden jag ville returnera men att de var oanvända. Det skulle inte vara några problem att returnera trots det, och butiken skulle även står för frakten och skicka ett par i rätt stl ifall de skickat fel.

Jag bifogade orderbekräftelsen i returen. Jag fick ett sms om jag ville ha pengar tillbaka eller nya skydd, jag svarade att jag ville ha exakt likadana skydd i stl L. Igår fick jag en avi från posten, där det står att det kostar mig 105 kr att lösa ut paketet. Förvånad skickade jag sent igår ett mejl till butiken och frågade hur det kunde komma sig att jag ska betala 105 kr. Svaret jag fick var att hon sett att hon skickat rätt och då kostar det mig att byta :eek:

Jag är så arg och besviken! Jag hade aldrig gjort mig besväret att skicka runt de felaktiga skydden om det i slutändan blivit 105 kr dyrare. Då hade jag sålt dem på egen hand och köpt nya på butiken i stan och sluppit vänta flera veckor.
Jag antar ju att jag inte kommer vidare med detta, men är det inte jäkligt dålig stil? Jag kommer ju inte precis att rekommendera denna butik till någon öht. Vilket jäkla skitställe minst sagt. Men hur starka bevis ska man ha som kund för att få rätt? I oprderbekräftelsen står ju vad jag beställt, men jag har ju ingen skriftlig bekräftelse på exakt vad som skickats...
 
Sv: Felskickade beställningar - kundens rätt?

Men står det i orderbekräftelsen att du beställt 1 par M och 1 par L så har de ju inte skickat rätt. Kan ju vara så att de har missförstått dig och tror att det är det beställda paret i M som du bytt till L. Gäller alltså att bevisa för dem att du faktiskt fick 2 par M och inte ett av varje som du hade beställt. Ta tex en bild nu som visar att du nu har ett par av varje och alltså att du hade fått två M från början.
 
Sv: Felskickade beställningar - kundens rätt?

Jag har ju skickat tillbaka ett par i stl M. Det andra paret har jag i stallet. Tror inte det är bevis nog, eftersom jag rent krasst skulle kunna fota vad som helst och mena att det är deras leverans. Men visst, jag kan göra ett försök.
 
Sv: Felskickade beställningar - kundens rätt?

Nu kanske du redan varit övertydlig, men annars tycker jag också att det låter som att de kan ha missförstått dig och tror att du vill ha två skydd i stl L men beställde ett av varje. Isåfall behöver du nog inte särskilt starka bevis. Skicka ett tydligt mail som inte går att tolka på annat sätt och förklara läget.

Om det inte handlar om ett missförstånd förstår jag att du blir upprörd. Det är ju hur tydligt som helst att de gjort fel och jag förstår inte hur de kan påstå något annat...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp