Fick ett par MH stövlar, vad är det för modell?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare popeye
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 045
P

popeye

Fick ett par vinterridstövlar av en bekant, mycket passande eftersom mina gamla graninge kastat in handduken.

Dock vet jag inte vad det är för någon modell, tittade på Mountainhorse hemsida men kunde inte hitta dem. :confused:
De är rätt lika graninge i modellen, men fotdel i gummi. Rätt klumpiga och med grov sula. Skaftet är lite fodrat och har kardborreknäppning runt vaden, och så en liten reflex baktill. MH loggan är som en metalltrekant på utsidan av skaftet.
Vad är det för modell? Hur gamla kan de vara, och vad kostar de nya?
Någon som har likadana? Och i sådant fall, vad tyckte ni om dem?

Sv: Fick ett par MH stövlar, vad är det för modell?

----------

Senast ändrad av en moderator:

kan du inte visa bild på dem :D ?

Tror det är rimrock eller snow rider du har fått, bägge dessa har utgått ur sortimentet.
Rimrock låg på runt 7-800:- och Snow Rider på 5-600:-.

popeye skrev:
Fick ett par vinterridstövlar av en bekant, mycket passande eftersom mina gamla graninge kastat in handduken.

Dock vet jag inte vad det är för någon modell, tittade på Mountainhorse hemsida men kunde inte hitta dem. :confused:
De är rätt lika graninge i modellen, men fotdel i gummi. Rätt klumpiga och med grov sula. Skaftet är lite fodrat och har kardborreknäppning runt vaden, och så en liten reflex baktill. MH loggan är som en metalltrekant på utsidan av skaftet.
Vad är det för modell? Hur gamla kan de vara, och vad kostar de nya?
Någon som har likadana? Och i sådant fall, vad tyckte ni om dem?
Skulle kunna vara ett sådant par som jag har:D ...köpte mina på Globen-04...rea som fasen...:angel: Supervarma & sköna att rida med...trots -15-20...bor man i norrland så gör man;)
Minns tyvärr inte vilken modell...men som sagt helt underbara vintertid...ev så behöver man lägga i en extra sula(använd också ullfrottestrumpor) men då e dom verkligen varma:love:

Romfrost rider?

RimfrostRiderBoots-smaller.jpg

Finns en modell som heter Snow Rider. Frågan är om det inte är dom, men jag vet att när jag jobbade förra året såldes dom ut så det är nog därför dom inte finns med på hemsidan. Dom passar in bra på din beskrivning med vattentät fotdel och stort kardeborre bak

Jag har Rimfrost Rider, de är jättesköna och alldeles lagom varma. Jag brukar annars bli alldeles för varm om mina fossingar i fodrade stövlar, men dessa är lagom.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 174
Senast: MiniLi
·
Utrustning Töjer sig mountainhorse-stövlarna mycket i lägret? provade ett par igår och de normala är rätt tajta, och då provade jag utan ridbyxor...
Svar
5
· Visningar
1 271
Senast: Vimsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka