Bukefalos 28 år!

Fick inte veta att bygglovet beviljats

Sv: Fick inte veta att bygglovet beviljats

Förstår precis hur de känner det!

Vi hyrde en stor gård som gränsade till en landningsbana. Precis innan vi flyttade in, så gjordes några provtävlingar i dragrace där. Ingen information om att detta evenemang blev permanentat. Trots klagomål och annat från vår, och andra fastighetsägare, så utökades tävlingarna från 2/år till i stort sett varannan helg sista sommaren vi bodde där.

Kan ju säga att detta var en stor anledning till varför vi sa upp vårat hyreskontrakt. Hästarna var sönderstressade av oljudet och själv var man helt slut i huvudet av vrålande motorer och stanken av bränt gummi.:yuck:

Att föra en normal konversation var ju också bara att glömma, man kunde sitta vid trädgårdsmöblerna och inte höra vad bordsgrannen sa...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 825
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 735
Senast: Takire
·
  • Artikel
Hästnyheter Bygglovet för Åre Hästsportarena har beviljats. Bland annat planeras ett stall för 30 hästar och två ridbanor. ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Fälttävlans förbundskapten Staffan Lidbeck har bestämt sig. Hans fjärde ryttare till OS-laget är Anna Nilsson, från Landskrona, med...
Svar
0
· Visningar
549
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp