Figurantutbildning!

Priscilla

Trådstartare
Funderar starkt på att gå en utbildning så jag kan hjälpa till på MH/korningar i framtiden.
Någon som har gått en sån kurs?
Vad ska man kunna innan? Vad gör man på kursen?
M1 och M2 hette det visst. M1 går man först.
Vad innebär dom olika kurserna? Ska man ha gått båda för att få hjälpa till, eller räcker det med en så man får hjälpa till på "vissa moment"?

Sv: Figurantutbildning!

Jag tycker du skall kontakta RUS i din brukshundklubb. Då får du ju även reda på om/när det kommer att anordnas kurser.

Jag är anmäld till både M1 och M2-utbildn i mars

saxar in lite övergripande info:

M1 - Allmän mentalkunskap

Passa på nu! Denna utbildning riktar sig till både hundägare och uppfödare. Målet är att man efter utbildningen ska ha bättre kunskap om

Våra hundars beteende kopplat till dess mentala egenskaper.

Några förkunskaper behövs ej annat än grundläggande hundägarutbildning. Kursen omfattar ca 8 timmar och innehåller bl.a. hundhistorik, definitioner mentaltest, beteendesystem, testformer och praktiska övningar. Detta är en kurs för ALLA som är intresserade av mentalitet, även om man inte har för avsikt att utbilda sig till figurant.

M2 - Mentalfigurant B

Efter genomgången utbildning kommer du att ha kunskap i att fungera som B-figurant på MH och MT, samt också någon kunskap och färdighet om banornas uppbyggnad och genomförande. Du får också lära dig vilken ansvarsfördelning som olika funktionärer har vid en testsituation.

Förkunskap: genomgången M1. Kursen omfattar ca 16 timmar.

Hoppas du blev klokare :)

Tack!:bow: Precis den informationen jag letade efter!
Mitt distrikt har liksom inte informationen på sin hemsida och när jag ringde och pratade med den ansvarige blev samtalet väldigt kort, hon hade bråttom så jag hann inte fråga nånting.

Ska bli oerhört intressant med utbildningen :bump:
Och jag ska dessutom få hjälpa till utanför planen på ett mh i mars.
Blir nog lärorikt det med:)
Lycka till med din utbildning!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
386
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 800
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 222
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 674
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka