Fildelning - foton?

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare cissiny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 772
C

cissiny

Bara en liten kort fråga - man får ju inte dela ut musik etc. Hur är det med foton, som man själv tagit? Utan personer på, alltså inga problem vad det gäller PUL? Kan man dela ut det? :)

Mvh Cissi

Sv: Fildelning - foton?

Så länge det inte är upphovsskyddat får du spridda precis vad som helst, typ dina semesterfilmer, freeware, shareware osv..

Tack! :)

Men, fotografen har väl alltid copyright? Nu är det ju iofs mina egna bilder jag skulle lägga upp i så fall... Bara en fundering...

Mvh Cissi

ja men vad du gör med dina egna bilder det bestämmer ju faktist du.... Så vill du lägga ut dem för fildelning så är det ju bara att göra det...

Liknande trådar

Samhälle Jag är inblandad i en tvist gällande häst. Säljaren försöker häva köpet. Se annan tråd. Iaf har jag tagit reda på en del om säljaren och... 2
Svar
27
· Visningar
2 233
Senast: Sanna25
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 280
Senast: Iamia
·
Kropp & Själ Har en anhörig (närmare 50 år) som jag tycker har förändrats sista tiden. Mer lättirriterad och verkar inte bry sig alls om hen säger... 2
Svar
27
· Visningar
2 108
Senast: Flavor
·
Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka