Sv: Filmtajm!

Det gäller skynda långsamt ibland.
Det var en australiensare, som hade samma taktik i OS för några år sedan i short-track på skridskor. Han var alltid sist eller nästsist i heat efter heat, men konkurrentarne föll som käglar framför honom. Ta mig 1000 om inte det samma hände i finalen och han vann guld.

Jag har en video från när Lars Kelp red i GN på Aintree. Han red ett fantastiskt löp och bar hästen över de sista hindren.
Före detta norsktränade Oskard vann GN ett år, men då hade han, tyvärr, tappat ryttaren på vägen. Ajajaj.

Det lustiga är att hästen Foinavon ofta beskrivs som en riktig looser (förutom vid hinder 23 då) men faktum är att segrartiden det året är en av de bättre i GN historien.

Återkommer om/när jag hittar några andra intressanta klipp.:D

Det lustiga är att hästen Foinavon ofta beskrivs som en riktig looser (förutom vid hinder 23 då) men faktum är att segrartiden det året är en av de bättre i GN historien.

Återkommer om/när jag hittar några andra intressanta klipp.:D

Det ser vi fram emot! Själv tycker jag det är jättekul att titta på Emerald Downs egna videos men det är nog mest för att det är folk jag känner som är med.

Åh fy, jag tycker alltid det är obehagligt att titta på videor från Grand National. Hästar och ryttare som faller som käglor, och hästarna ser nästan alltid helt slutkörda ut på upploppet, samma visa varje år...
Är "normala" steepelchase lopp lika olycksdrabbade, eller är det bara GNs stora prissumma som lockar till sig`också en rad ofärdiga hästar?

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 067
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 376
Senast: qitis
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 754
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är... 43 44 45
Svar
893
· Visningar
23 236
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V