Fin till tävling!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Allimacarson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 046
A

Allimacarson

Jag bara undrar om det finns några här ute som, har tips på hur man kan göra hästen eller utrustningen extra fin till en tävling?

Jag har hört att man kan spraya med hårspray på skydden så dom blänker...har aldrig provat men..;)

Sv: Fin till tävling!!

Det viktigaste är att häst, ryttare och utrustning är hela o rena! :)

Tvätta svansen - det gör mycket för helheten!

Om du har t.ex. Veredusskydden som har plastig utsida kan du spraya dom med vinyl... glans? puts? spray? vad det nu heter! haha. funkar prima!

Om du har en häst med inte så fin man, så tycker jag det är snyggare att knoppa. Till mina stövlar så har jag ett medel som är svart som jag smörjer på stövlarna, det färgar inte av sig och gör stövlarna som nya:D

jag brukar smörja in mule och runt ögonen med Barnängens Babyolja :) blir jättefint!!

för att fortsätta på den banan blir det bäst om man först tar vitt vaselin och masserar in och sedan har på babyolja, då håller det mycket längre!

Blir det inte kladdigt när man kommer åt pälsen i ansiktet? Man kommer ju i kontakt med pälsen om man tar i kanterna där pälsen börjar?

Inte med vaselinet, det är därför jag börjar med det. Sen har man bara lite, lite babyolja där det är helt hårlöst.

Breccia_ skrev:
för att fortsätta på den banan blir det bäst om man först tar vitt vaselin och masserar in och sedan har på babyolja, då håller det mycket längre!

ah tack för tipset :idea:

Man ska vara jättenoga med att hästen är ren på knäna, hasspetserna och på korset/ländryggen, för dit drar sig tydligen publikens ögon! ;) .

Att polera tränset, skydden och stövlarna med Quick-Shine
ger en väldigt fin glans...

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
139
Senast: Islaend
·
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
389
Senast: Hedwig
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka