Finlandsresa

wtf

Trådstartare
idag har vi varit hos veterinären för andra sprutan för rabies :)
men glömde fråga om det är nåt annat än rabiesvaccin + pass som behövs. har läst nånstans att man måste avmaska med nåt speciellt medel både innan man åker dit och innan man åker hem.. nån som vet och kan förklara?

Sv: Finlandsresa

Tar upp en gammal tråd.

Det här passet...är det samma som vaccinationsintyget eller är det nåt specifikt pass (som med hästar t ex)?

Jag har försökt prata med min veterinärklinik om det, men har inte fått några bra svar...

Hmmm...

Läste länken precis. Där står det 120 dagar. Till mig sa de 140 dagar efter spruta 2...?

Tack!

Då ska jag tjata på den ännu mer!

Är det nåt man fyller i på plats eller måste man beställa i förväg?

Liknande trådar

Övr. Hund Här kommer en jätte dum fråga från en extrem hypokondriker :’( Min granne har skaffat sig en valp som är sjövild, den är ett resultat... 2
Svar
20
· Visningar
2 067
Senast: Sel
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 579
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 345
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 603
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår