Bukefalos 28 år!

Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Keb71

Trådstartare
Jag blev påkörd för ett par veckor sedan och min pärla (Honda CR-V från -01) ska därför in på verkstaden. (Motparten var vållande och hans försäkringsbolag står för kalaset)
Jag får hyrbil under tiden, men behöver få tag på en som jag får dra hästsläpet lagligt med.
Hyrbilsfirman som försäkringsbolaget i första hand samarbetar med har bara nya Volvomodeller och ingen av de av dem föreslagna fick dra mitt släp lagligt visade det sig.

Så för att slippa ringa runt till x antal andra hyrbilsfirmor testar jag att fråga det allvetande Bukeoraklet istället! :D

Tacksam för hjälp!
/Keb
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Subaru är nog säkraste kortet.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Jag minns att jag fick dra lite drygt 1500 med makens gamla BMW 523, sedan. 97 års modell tror jag.
Tror dock inte nyare BMW får dra på samma sätt.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

jag har en subaru outback som får dra 1520 på B kort
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Rent-a-wreck har ju äldre hyrbilar, där kan det ju finnas någon 740 eller liknande som får dra lite mer.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Min Subaru forester får dra 1500på bkort.
Annars kan Saab 9-3 eller mindre Volvo, bl.a. S60(däremot osäker på år) få dra så mycket.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Volvo V50 2,4i får dra 1530 kg på B-kort.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Äldre modeller av volvo v70 får dra mycket. Min från -00 får nog dra 1530 har jag för mig. Tror att det är sista v70-årgången som får dra så pass mycket, de nyare bilarna är för tunga.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Min Subaru Forester -04 får dra drygt 1500 på B-kort.

Jag hade en Audi A4 Quattro TDI fick också dra 1500 på B. Det gäller nog bara äldre modeller för nyare är för tunga.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Opel Vectra, 2,2. Bensinare.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Svarar alla i samma inlägg:

Tack så jättemycket för alla tips!
Väntar på återkoppling från ett par andra hyrbilsfirmor nu.
Någon V50 med angiven motor fanns inte som hyrbil och Rent-a-Wreck här i stan har inte så stora bilar, de andra hyrbilsfirmorna har ju bara nya bilar.
Ingen av firmorna här i stan har Subaru. :(

Tacka vet jag gamla Audisar, hade en Avant -88 som fick dra 1640 på B-kort. :)

/Keb
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

(Pssst, fixa BE till nästa gång ;) Nu hjälper det ju inte förstås).
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

Min Kia Ceed får dra 1500 på b-kort. Äldre modellen dock, efter 2010 är det sänkt.
 
Sv: Finns det fler bilmodeller än äldre Honda CR-V som får dra 1500 kg på B-kort?

(Pssst, fixa BE till nästa gång ;) Nu hjälper det ju inte förstås).

Icket!!!
Champis ska rulla tills han bara består av silvertejp och ståltråd! ;)

/Keb
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp