Finns det och isåfall hur hittar

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare makejo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 543
M

makejo

man mindre tävlingar för oerfarna? som bara vill tävla för nöjjes skull?? Jag är 30 år och har haft häst och rid uppehåll i ca 10 år helt och hållet har nu tagit upp den igen dom senaste 2 åren och har nu skaffat egen häst i sommras. När jag var yngre 10-15 år brukade jag vara med ibland på mindre klubbtävlingar i dressyr och hoppning och skulle tycka att detvar kul att vara med på något liknande nu med ibland sådär för skojs skull finns det och isåfall hur vet man det ? jag menar vad kallas det för? jag har min häst i ett mindre privatstall och har ingen kontakt med någon ridskola eller klubb.
Ska börja vara med på hoppträningar en dag i veckan nu men det är oxå i ett privatstall.

Sv: Finns det och isåfall hur hittar

börja med att försöka hitta en klubb att gå med i, många klubbar anordnar ju klubbtävlingar så passar bla för mindre erfarna tävlingsryttare.
sen brukar det även anordnas pay´n jump och pay´n ride, vilket är prova på tävlingar där man väljer svårighetsgrad själv.
kolla på hemsidan för ditt distrikt.

Kolla om nån klubb nära dig har klubbtävlingar på G. Dessutom kan du ditta på ditt distrikts tävlingstermin på deras hemsida hemsida. Där kan du se exakt vilka tävlingar som kommer att hållas var och när. Där ser du om nån klubb har en lite lättare tävling som kanske passar er.
Lycka till :bump:

Du får helt enkelt bli medlem i en klubb i närheten och sedan vara med på deras klubbtävlingar, det är lägnsta tävlingsnivån som finns.

Kolla om nån klubb nära dig har klubbtävlingar på G. Dessutom kan du ditta på ditt distrikts tävlingstermin på deras hemsida hemsida. Där kan du se exakt vilka tävlingar som kommer att hållas var och när. Där ser du om nån klubb har en lite lättare tävling som kanske passar er.
Lycka till :bump:

På distriktets hemsidor ligger bara tävlingar från lokal och uppåt. Vill man rida klubbisar är det oftast respektive klubbs hemsida eller anslagstavla som gäller.

ps, du behöver även vara medlem i en klubb för att få tävla lokalt.

Min modell:

1. Hitta ditt distrikts hemsida på www.ridsport.se

2. Kolla på ditt distrikts hemsida över ridklubbar nära dig

3. Kolla på ridklubbens hemsida och se om dom anordnar klubbtävlingar, pay & jump eller pay & ride

4. Åk och kolla på nästa klubbtävling/P&J för att "friska upp" minnet

5. Anmäl dig!

--> På klubbtävling krävs medlemskap (kan du fixa när tävlingen är).
--> På P & J krävs inte medlemskap.

--> Du kan vara medlem i flera klubbar och åka på flera olika klubbtävlingar.

--> Hittar du inga klubbisar på internet så ring och fråga klubben om de ska ha någon, de kanske inte har lagt upp på sin hemsida.

ok tack för alla svar men är det olika åldrar på dom tävlande eller blir det jag och barn upp till 13?? :D måste väl finnas fler som bara vill tävla lite för skojjs skull på "äldre" dar :)

ok tack för alla svar men är det olika åldrar på dom tävlande eller blir det jag och barn upp till 13?? :D måste väl finnas fler som bara vill tävla lite för skojjs skull på "äldre" dar :)

Jag (som passerat 30 med råge) åker jättegärna på klubbisar, framförallt med mina yngre hästar.

ok då ska jag våga mig ut oxå :D

man mindre tävlingar för oerfarna? som bara vill tävla för nöjjes skull?? Jag är 30 år och har haft häst och rid uppehåll i ca 10 år helt och hållet har nu tagit upp den igen dom senaste 2 åren och har nu skaffat egen häst i sommras. När jag var yngre 10-15 år brukade jag vara med ibland på mindre klubbtävlingar i dressyr och hoppning och skulle tycka att detvar kul att vara med på något liknande nu med ibland sådär för skojs skull finns det och isåfall hur vet man det ? jag menar vad kallas det för? jag har min häst i ett mindre privatstall och har ingen kontakt med någon ridskola eller klubb.
Ska börja vara med på hoppträningar en dag i veckan nu men det är oxå i ett privatstall.

Jag hade också haft uppehåll i en massa år, 7 år närmare bestämt tror jag, när jag köpte min häst för ett år sen. Jag tog kontakt med en klubb o skaffade en bra tränare. Nu åker jag ut på lite lokala tävlingar o startar för skojs skull eftersom både jag o min häst är oerfarna. Jag ser det som en träning o är supernöjd om vi kommer runt banan :p Man behöver inte gå in för att vinna bara för att det är en "riktig" tävling :idea:

Det finns utanför Uppsala en ridklubb som heter Dannemora Ridklubb, dom är kända för att ha mkt akiviteter på en nivå där de flesta kan vara med. Dom har klubbtävlingar i dressyr, hopp, terräng, paketjakt, trail, trekamp, hubertus, kür, bruksridning bara för att nämna några.
Deras hemsida är
http://www.dannemoraridklubb.se
gå in o kika om du blir någe klokare, annars får du gärna höra av dej till mej som oxå är med för att ha roligt med min gamla 22 åring.

Tokloke

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 561
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
16 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025
  • Dressyrsnack nummer 18
Tillbaka