Finns här någon inredare?

Taefill

Trådstartare
Nu måste det banne mig bli förändring i mitt rum! Jag är så innerligt trött på tapeterna jag valde som 11-åring och de börjar dessutom se rätt trashiga ut.
Det finns dock två problem. Det första problemet är min budget (som egentligen inte finns, så ni fattar att det ska kosta lite) och det andra problemet är att jag inte vet vilken stil jag gillar.
Jag vet så mycket som att jag gillar följande:
* Lite japansk stil
* Havet (men inte klassiskt "marint"!)
* Inte för plottrigt
* Fondvägg/fotovägg
* Moderna blommor

Och mitt rum är litet (ca 12 kvadrat), har snedtak där väggarna är ca 130. De väggar som inte är snedväggar består av ett fönster och små väggstumpar, andra sidan en dörr och små väggstumpar. Hoppas ni fattar ;)
Dessutom har rummet en udda form med en "alkov" på ca 195*80 cm. Funderar på om det går att bygga garderob där billigt, vad tror ni?

Andra tips på billiga tapeter, färger ni tror jag ska köra på, smarta tips efter mina tycka-om-saker, bilder på rum etc. mottages tacksamt!!
Vill inte köpa nya möbler etc. Tapeter, lite tyg och ev. lite färg kan jag tänka mig. Och så då garderobsmaterial om det går att bygga hyfsat billigt.
 
Sv: Finns här någon inredare?

Kanske kan rita en liten planritning så man kan se det "på papper" framför sej?
 

Liknande trådar

Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 356
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
12 960
Senast: linnsan
·
Hemmet Nu har jag bott i ladan i sex år. Fort går det! Börjar dock tröttna på de vita väggarna, och leker med tanken på att lägga på lite färg...
2
Svar
21
· Visningar
1 996
Katthälsa I stallet där jag har mina hästar finns det fem katter. Katterna fanns där när nuvarande ägare flyttade in (drygt 1 år sedan) och är...
2
Svar
34
· Visningar
5 096
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp