Fläta i svansen?

Sv: Fläta i svansen?

vad bra för jag vill helst inte klippa min dams svans på sidorna...så då tycker jag det är snyggt att kunna göra en inbakad fläta på tävling istället!! :D

När jag tävlade dressyr på ridskolan för något år sedan fick jag inte ha flätad svans för det var inte tillåtet! :mad:
I alla fall så sa hon att när hästen har flätad svans kan det få hästen att göra ngt med ryggen eller ngt, lyfta sig lite eller vad det var hon sa. Kommer inte ihåg det så mke eftersom att det var något år sedan, men vet att jag fick inte ha svansen flätade för det kunde påverka hästen helt och hållet eller ngt, hur den rörde sig o massa.... .___. Tycker jag låter lite poff men jag gillar om att man får ha fläta nu, tkr det ser proffsigare ut! :laugh:

Ur TR: "Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet"

Så: Ja, det är tillåtet:)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
233
Senast: iliedtoday
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: cili
·
Kläder & Bli fin Någon som sitter på en toppen-tutorial eller det ultimata knepet för att göra inbakade flätor? Skulle så gärna vilja kunna göra både en...
Svar
10
· Visningar
764
Senast: mysboll
·
Dressyr Vad tror ni, kommer AI bli våra framtida domare inom dressyren? Hur långt bort tror ni att det ligger? Kommer vi ha både AI och vanliga... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 616
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka