Fleecetäcket fullt med spån

Trevita

Trådstartare
I går rullade sig prinsessan med det nya svarta fleecetäcket i boxen... Nån som har något bättre sätt att få bort spånet på än att plocka för hand?

ÄLSKAR fleecetäcken! :love: Men använder också spån och det blir ju täckt så fort hästen lägger sig ner.. :crazy:
Jag brukar skaka av det ute och om han ska vara extra fin borstar jag av täcket med en rotviska så ser det som nytt ut!

Njae, det var inte ämnat som stalltäcke. Hon lade sig ner medan jag hämtade det sista från transporten efter träningen, så täcket var fuktigt och jag tror det satte sig ännu mer för det... Försökte med rotviska, men tycke inte det funkade nåt vidare. Får prova med ryktborste i kväll. Undrar om man kan dammsuga eländet?

Tänkte bara meddela att det finns fleecetäcke som bara är fleece på insidan och inte så luddigt på utsidan. Om nu någon förstår vad jag menar.

Har ett sånt till min häst eftersom jag älskar fleece och han älskar att rulla sig.

Detta är iallafall köpt på Kings inne i kalmar men finns säkert på fler ställen. Superbra och lika gosigt som ett vanligt fleecetäcke.

Äsch, du köpte väl täcket till hästen - och inte för att det skulle vara vackert?! Det är bara att finna sig i vad de hittar på, och välja täcken därefter :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
545
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 196
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 417

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka