Fler Umesläpsfrågor

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Username
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 943
U

Username

Lånade ett Umesläp igår och upptäckte till både min och hästens stora fasa att det inte gick att sätta upp ett hönät någonstans med rimligt avstånd från hästen. Antingen kom det för långt ifrån så hästen inte nådde höt eller så kom det alldeles för nära och risken för att fastna i nätet kände jag kunde bli stor när det var tomt och dinglade vid hästens framben.

Ni med Umesläp, var sätter ni fast hönätet om ni har något i transporten?

Sv: Fler Umesläpsfrågor

Jag tror de flesta som ger hö använder Umes hösegel. Vi ger aldrig hö i transporten, hästarna står dessutom på diagonalen så det blir lite annorlunda.

Såhär har vi:
20709611.jpg

Det är iofs när vi kör båda, inget hösegel i det nyare vi använder nu utan har en Ikea påse som jag spänner upp med div. spännband.

Hönätet är i spiltan längst in, det räcker gott och väl till en b-ponny, men inte till en stor häst.

Ger sällan hö i transporten men då jag gjort det har jag satt det typ mellan ringarna fram, vid "framrutan" och "stången" mellan hästarna. Har ett hönät med ganska långt snöre, sen kan man dra snöret genom några maskor för att hålla upp det bättre... om du förstår vad jag menar...?

vi använder ett hösegel från UME som är gjort för att passa till släpet =)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 895
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 459
Senast: WSLPZF
·
Foder & Strö Ni som har slowfeedingnät i hagen, hur har ni dem placerade? Hur länge har ni haft hönäten så och tycker ni det funkar? Har ni märkt...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Amanda_F
·
Kropp & Själ Jag behöver hjälp. Mitt liv är ett ständigt pussel. Det är säkert fler som har det så men alla är vi olika och jag känner att det är på... 2
Svar
31
· Visningar
3 400
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejt
  • Lekstuga
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur