"Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

usch .. hoppas att tjejen blir bra.. de är mycket kraft i de djur vi hanterar .. många ggr glömmer vi bort de å tror att dom är som små snälla hundar...

men den som skrivit artikeln borde nog läsa på lite....

flickan har lett hästen då den sparkade bakut å träffade henne....

nått där stämmer inte...
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

den kanske drog ifrån henne och sparkade sedan?
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

har funderat på de.. men min tanke var att hon lett hästen akom en annan som sparkat.. om hästen drar å kommer så pass långt ifrån en då har man enligt mig ett för långt grimskaft.. vet att många föredrar att ha väldigt långe men att ha så långa anser Jag vara för långa...
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

när jag ledde mitt havblod för nått år sedan så höll jag kort i grimskaftet och samtidigt i tränset och hästen tog ett skutt fram och jag hann inte hålla emot samtidigt när hästen sätter ner framhovarna så sparkar han mig i ansiktet med bakhovarna. dtta senario går väldigt snabbt och man hinner inte reagera. dock att tillägga att jag är van att leda stora shirehingstar....
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

En vanlig olycka man leder med för långt grimskaft så hästen kan vända sig bort och sen kicka, så det kan nog vara rätt uppgifter om man vet hur hästar kan bete sig.
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

de där var juh över en vecka sen..undra hur de är med henne nu?!
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

jo precis .. de är allt för vanligt med olyckor att hästen drar å hamnar framför dvs för långt grimskaft...
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

mm undrar oxå... trodde att alla hästfolk hade buke... :D så kunde hon kanske berättat själv...
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

Ja de är inga leksaker vi har att göra med.
Hoppas hon blir bra.
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

Hon är klasskompis med min inhyrning, ska höra om hon vill kommentera själv. Men jag fattade som så att hon tränade hästen på en volt då den kickade bakut och träffade henne. Jag funderade oxå först på hur artikeln var skriven.
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

då är de en helt annan sak.. men vikken otur man ska ha om man blir tröffad så illa vid tex longering om de nu va de hon gjorde eller nått annat...
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

Jag känner tjejen personligen. Det var så att hon longerade hästen i paddocken över ett litet hinder (sockerbitar) och hästen vänder upp rumpan mot henne och slår. Tror hon skulle byta varv och kortade in honom. Idag mår hon hur bra som helst och rider. Inte skrämd där inte
 
Sv: "Flickan är vaken men mycket allvarligt skadad"

Hästar kan mkt väl sparka åt sidan hur lätt som helst så något fel i det är det nog inte.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En 15-årig flicka fördes allvarligt skadad till Mälarsjukhuset i Eskilstuna tidigt igår kväll, sedan hästen hon red på skenat och blivit...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En 15-årig flicka ramlade av hästen när en mindre lastbil passerade för nära. Strax innan klockan 20 inträffade olyckan i Stöcksjö. En...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: lisa412
·
  • Artikel
Hästnyheter Den unga kvinnan hade inkommit till akuten vid Skaraborgs sjukhus i Lidköping sedan hon ramlat av en häst ... Källa / Läs mer...
Svar
0
· Visningar
824
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp