P

Pi Pi

Ridhuset håller på att damma igen trots daglig vattning så jag tror att det behövs mera flis som ev håller fuktigheten.
Någon som har erfarenhet?
Underlaget är en blandning av flis och sand - mest sand.

Och var i hela fridens namn hittar man flis att köpa?

I Skåne. Någon som vet?

Sv: Flis

Se till att du inte får för mycket flis i förhållande till sand, då blir det lätt "kakor" som lossnar från resten av underlaget = halt !

Det du ska ha är då klenflis.... hör efter med någon som håller på med biobränsle, typ Agrol (lantmännen) eller något värmeverk. Ibland kan värmeverk få flis som innehåller för mycket sand och därför är svårt att elda - då kan man få flisen gratis :bump:, gratis är bra...

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 475
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 105
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
4 019
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka