Flughuvor - vilken är bäst?

Sv: Flughuvor - vilken är bäst?

Jag gillar Lami-Cells! Mjukare tyg överallt utom mitt framför ögonen. Med öron. Sen är alla kanter fleecefodrade. Självklart har den bra passform

Jag använder Hööks vita med svart luddkant på till mina.

Samma här. Är nöjd; materialet är så pass stabilt att det inte lägger sig i ögonen (oavsett väder eller behandling från hästens sida). Är nöjd, även om de är lite små i storleken - min häst drar cob i det mesta, men behöver full i luvan.

Globus-huvan har nu blivit degraderad till reserv. Passformen är bara "sådär". I stället har jag köpt en från Cashel. Hårt nät, tillräcklig plats runt ögonen, mjuk fleecekant, inga öron, och ett hål för pannluggen. Lätt att sätta på och bra passform.

I stället har jag köpt en från Cashel. Hårt nät, tillräcklig plats runt ögonen, mjuk fleecekant, inga öron, och ett hål för pannluggen. Lätt att sätta på och bra passform.
Googlade på den huvan och den ser ju jättebra ut, men jag hittar ingen säljare i Sverige. Var köpte du din?

I den stora ridsportbutiken vid reningsverket som säljer mycket märkesgrejer.

Hööks flughuva passar allra bäst på min hästs huvud! Dessutom är det hål för luggen vilket det måste vara för annars får han håret i ögonen under huvan och det blir infekterat!

20100707118.jpg

kl

Jag bedömer detta vara den officiella flughuvetråden i år och frågar därför efter flughuva (med eller utan öron) som täcker ned över mulen och gärna inte för styvt material, men samtidigt ska det inte hamna i ögonen. Någon som har något som kan passa dessa krav?

Liknande trådar

Utrustning Vet att det finns trådar om flughuvor, men postar ändå en ny då jag tycker det kommit fler varianter på flughuvor. Det finns ju...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: norrsol
·
Utrustning Måste ha en ny flughuva nu snart. Har en bucas men han tycker den är äcklig för det är så svårt att se genom den. Så letar efter en med...
Svar
13
· Visningar
1 585
Senast: Kariin__
·
Hästvård Ja inte jag alltså utan hästen :crazy:. Hästen är extremt snäll att sätta flugskydd på, det är bara att traska ut i hagen och dra på det...
Svar
10
· Visningar
1 266
Senast: orcide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka