Bukefalos 28 år!

Flytande B-vitamin

M

MisterLillen

Har tänkt ge pålle flytande B-vitamin men eftersom jag inte gett det förut så blev jag lite tveksam när jag läste på flaskan att det är totalt vattenlösligt. Verkar kanske knasigt men är det då meningen att man ska hälla det i vattnet:confused: . Jag tänkte mig att hälla på den där skvätten på havre/kornkross för då vet jag ju att det slinker ner;) . Är jag ute och cyklar??
Undrar också om det är risk för foderstrupsförstoppning eller liknande om man fuktar den krossade havren/korn. Har förut stöpt blandningen men nu krossar grannen åt oss:love: . Toppen, men magnesiumtillskottet rinner igenom och ligger kvar i botten av krubban, det är inte alls lika gott som resten. Skulle därför vilja fukta krossen lite men vet inte om jag törs.
 
Sv: Flytande B-vitamin

Att B-vitamin är vattenlösligt betyder inte att du måste lösa upp det i vatten. Häll över kornkrosset. Du kan fukta kornkrosset med vatten om du vill. Kan ju åxå vara bra ut dammsynpunkt.
 
Sv: Flytande B-vitamin

Tack så mycket!
Kände mig urdum och hyperhönsmammig när jag stod och vände och vred på flaskan igår.
Men inga experiment utföres på pålle utan att rådfrågat Buke-expertisen först:o .
 

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst går tillsammans med 5 andra hästar i en stor hage och de har fri tillgång på hösilage då de delar på en stor bal. Oftast står...
Svar
6
· Visningar
1 516
Senast: Alazan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp