Foder, vad tycker ni om detta??

SandraM

Trådstartare
Sitter och kollar runt på foder och ser detta, vilket är ett nytt foder för mig. Jag är mest nyfiken om vad ni tycker och tror om den här maten? Känns som om det är mycket lullull i, eller?

Innehållsförteckning:
Häst, potatis, ärtor, bondbönor, rapsolja, fisk, ägg, betfiber, linfrö, foderjäst, morötter, cikoriarot, mineralämnen, örtblandning (alger, nypon, äpple, rabarber, nässla, pepparmynta, lakritsrot, snärjmåra, lucern, pepparrot, maskrosblomma och -rot, kamomill, hagtorn och anis)


Mer information

Tillverkningsland Danmark
Omsättbar energi (kcal/kg) 3 598,00
Råprotein (%) 28,50
Råfett (%) 17,00
Växttråd (%) 4,00
Vatten (%) 9,00
Aska (%) 8,50
Kalcium (%) 1,60
Fosfor (%) 1,25
Vitamin A (IE/kg) 18 000,00
Vitamin D (IE/kg) 1 800,00
Vitamin E (mg/kg) 400,00
Koppar (mg/kg) 12,00
Selen 0,15
Järn (mg/kg) 180,00
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Alltså det känns typ som om en homeopat har försökt göra hästmat, men istället för att skriva "för häst" så har det blivit häst som ingrediens?

(Inte för att det skulle varit något käckt hästfoder alltså).
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Tänkte lite så med... När de använder mera kg grönsaker än något annat i maten..

Detta stod på hemsidan:

Till 12 kg Pure Häst har man omräknat använt:
5,6 kg hästkött
3,1 kg blandad fisk
11,7 kg ärtor och bönor
13,4 kg blandade rotfrukter
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Tänkte lite så med... När de använder mera kg grönsaker än något annat i maten..

Detta stod på hemsidan:

Till 12 kg Pure Häst har man omräknat använt:
5,6 kg hästkött
3,1 kg blandad fisk
11,7 kg ärtor och bönor
13,4 kg blandade rotfrukter

Låter sådär vettigt, kan man väl säga utan att överdriva mer än nödvändigt. :p
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Ärtor kan jag ta om det inte är så mycket, men alla dom bönorna och den betfibern så vill inte jag vara i samma rum som den hunden som ska käka det där - gasvarning som heter duga:nailbiting:
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

delvis KL

förutom det ni redan nämnt så är det linfrön och rararber i, vilka är inte extremt giftigt, men högst olämpligt.... och dessutom massa konstiga andra grejer som oftast bara står med för att det ska se fint ut på innehållet...verkar skumt, har du TS mailat fråga till tillverkaren?!
vad är märket ?!
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Det låter som om det är Kingsmoor. Är nog bara de som har Pure Häst. Deras foder ska vara bra. Jag testade deras första foder som kom till Sverige under en period för några år sedan. Det lamm o risfoder min hund åt då försvann från marknaden, men kom senare tillbaks o då bytte jag tillbaks igen.
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Det är Kingsmoore. Jag har aldrig sett detta fodret innan så ramlande jag över det. Det dom skriver låter så bra, men jag blir fundersam då man läser innehållet. Fast det kan man ju bli på många foder kan jag tycka!
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Alltså det här är verkligen så vansinnigt off topic, och dessutom jätte-omoget.

Men finns det ett inte ett märke inom häst som heter något liknande? Kingston? Kingsmore? Tjaa, något åt det hållet? Som en liten vidareutveckling på mitt senaste inlägg om homeopatens hästfoder tänkte jag genast "tillverkat av häst, för häst" som en lämplig slogan. :o

Och förlåt. Det är verkligen så tramsigt!
 
Sv: Foder, vad tycker ni om detta??

Det låter ju som ett allmänt mysko foder, men de får en stor pluspoäng för att de gör hundmat av hästkött!
 

Liknande trådar

A
Hundhälsa Det är så nu att vi ska byta foder från pedigree - better by nature. Eftersom vi har väldigt långt till närmaste försäljare av bla...
Svar
2
· Visningar
860
Foder & Strö \"nytt\" foder (långt) hästaffären som ligger nära mamma säljer ett nytt foder nu och det är billigare än det vi ger nu (krafft sport)...
Svar
6
· Visningar
1 317
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp