Jag antar man har kollat om hon har FIV?

Mina fick det troligen vid födseln från sin mamma (hittekatter). Den ena, honan får precis som din febertoppar helt ur det blå, blir fort slapp med hög feber. Får då en dyr spruta av veterinären och tabletter att ta 2 ggr om dagen så länge febern är kvar. Den brukar dock efter medicin försvinna på 1-2 dagar. Dock kräks hon inte men hon verkar vara en katt som inte kräks. Har en gång kräkts upp hår på de 2 år jag haft dom. Hanen får aldrig febertoppar men kräks lite nu och då, hårbollar och ibland mat. Aldrig behövt medicin dock.
 
Jo men vet du om de kollat "bara" blodvärden eller kollat specifika sjukdomar?
Jag har väldigt dålig koll. Dom sa att det tydde på ngn inflammation men inte infektion eller virus.
Kollat så inget stör i buken.
FIP eller vad det heter TROR jag att dom har kollat.
 
Jag antar man har kollat om hon har FIV?

Mina fick det troligen vid födseln från sin mamma (hittekatter). Den ena, honan får precis som din febertoppar helt ur det blå, blir fort slapp med hög feber. Får då en dyr spruta av veterinären och tabletter att ta 2 ggr om dagen så länge febern är kvar. Den brukar dock efter medicin försvinna på 1-2 dagar. Dock kräks hon inte men hon verkar vara en katt som inte kräks. Har en gång kräkts upp hår på de 2 år jag haft dom. Hanen får aldrig febertoppar men kräks lite nu och då, hårbollar och ibland mat. Aldrig behövt medicin dock.
Vet inte riktigt. Med min katt verkar att hon kräks vara huvudproblemet. Febern kommer efter en bra stund.
 
Jag har väldigt dålig koll. Dom sa att det tydde på ngn inflammation men inte infektion eller virus.
Kollat så inget stör i buken.
FIP eller vad det heter TROR jag att dom har kollat.

Jag vet inte alla men vet de kollade FIP, FeLV, toxoplasma mm mm på min. Nu hade ju hon lite andra symptom utöver febern sista svängen men de kollade massa specifika saker. Dock första gångerna så var det mest dropp, ev antibiotika och "ja febern har ju gått ner, vi vet inte varför men det är ju bra nu". Ingen tog det riktigt på allvar förrän de neurologiska symptomen kom. (och då var det ju för sent).

Tänkte iom de pratat om kortison om de funderat mot vingelsjuka eller liknande trots allt.

Hoppas oavsett de hittar felet så missen blir bra, jag vet precis hur hemskt det är och hur maktlös man känner sig med en kokhet slapp disktrasa och inga svar från veterinärerna ❤️
 
Vet inte riktigt. Med min katt verkar att hon kräks vara huvudproblemet. Febern kommer efter en bra stund.

Har du tempat dagligen? Tänker att febern annars kan stiga utan att det märks på katten. Så var det för min flera gånger. Pigg och feberfri men jag fortsatte tempa och febern steg men katten var pigg tills febern var hög.

Men är förbryllande det med kräkningarna. Har haft en foderallergisk katt och en foder allergisk hund och ingen av dem har haft feber.
 
Har du tempat dagligen? Tänker att febern annars kan stiga utan att det märks på katten. Så var det för min flera gånger. Pigg och feberfri men jag fortsatte tempa och febern steg men katten var pigg tills febern var hög.

Men är förbryllande det med kräkningarna. Har haft en foderallergisk katt och en foder allergisk hund och ingen av dem har haft feber.
Ja efter att hon har varit inlagd har vi tempat mkt. 2 ggr per dag i typ 3 veckor. 1 gång per dag eller varannan dag ytterligare ett par veckor. Då och då sen.
Dock märks förhöjd temp väldigt tidigt på henne.
Ja det är ju kräkningarna som kommer först. Och det som oroar mest.
 
På ett annat forum tycker dom att jag ska lämna tillbaka katten alternativt kräva uppfödaren på pengar.
Inget är aktuellt. Millie är ingen sak. Kanske måste jag ta bort henne men lämnar tillbaka henne skulle jag inte överväga.
Inte heller kräva pengar av en person som gav mig den finaste kattungen som dom inte hade gett till någon annan. Jag fick en vuxen katt av henne som togs bort i vintras. Den blev drygt 15 år och vi har känt varandra länge.
Man får tycka vad man vill om folk som skaffar kattungar på huskatter. Men JAG kommer aldrig anklaga henne för ngt.
 
På ett annat forum tycker dom att jag ska lämna tillbaka katten alternativt kräva uppfödaren på pengar.
Inget är aktuellt. Millie är ingen sak. Kanske måste jag ta bort henne men lämnar tillbaka henne skulle jag inte överväga.
Inte heller kräva pengar av en person som gav mig den finaste kattungen som dom inte hade gett till någon annan. Jag fick en vuxen katt av henne som togs bort i vintras. Den blev drygt 15 år och vi har känt varandra länge.
Man får tycka vad man vill om folk som skaffar kattungar på huskatter. Men JAG kommer aldrig anklaga henne för ngt.

Jag förstår dig fullt ut och hade reagerat lika. Sen tror jag de bara på sitt vis försöker hjälpa.

Fortsätter hålla tummarna de hittar felet. Och tycker gastroskopi låter mkt klokt.
 
Ja såklart det gör. Och såklart jag ska fråga. Men det måste finnas ett ungefär. Och någonstans borde det gå att se ungefär på nätet.

Det brukar bara vara vanliga åtgärder där liten hänsyn behöver tas till individ och så som finns prislistor på. Och kan ändå skilja åtskilliga tusenlappar mellan kliniker. Gastro är ganska ovanlig, olika kliniker använder olika narkos osv. Men ringer du runt och frågar olika kliniker får du nog en bild av prisläget rätt fort :)
 
I morse spydde Millie ut ett jättelångt grässtrå. Hur hon ens kunde få i sig det är otroligt.
Var lite slö timmarna efter och låg och spanade på sin ställning ute så vi tog tempen.
39.6.🙁
Tog in henne. Nu ligger hon svalt. Spinner och tvättar sig men sover däremellan och är slö.
Jag vet varken ut eller in.
Ska jag bara avvakta, ringa min kompisvet och be honom vätska eller ringa till kliniken och låta dom göra en ännu större utredning?
Mitt psyke klarar inte detta.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
626
Senast: Nikan
·
Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
499
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 141
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp