Bukefalos 28 år!

linilin

Trådstartare
Är det någon som vet om det finns något annat färdigfoder som innehåller samma värden som krafft groov 125?
 
Sv: foder?

Edel avel kanske?! :)

Näringsinnehåll per kg
Energi 10,3 MJ
Råprotein 16,5 %
Smb råprotein 135 g
Råfett 4,0 %
Växttråd 10,0 %
Aska 8,5 %
Kalcium 11,0 g
Fosfor 6,5 g
Magnesium 3,0 g
Koksalt 12,0 g
Vatten 11,0 %
Tillsatser per kg
Vitamin A 10 000 IE
Vitamin D3 1 200 IE
Vitamin E 100 mg
Selen 0,4 mg
Koppar 35 mg
(Dessutom är B-vitaminer, järn, kobolt, mangan, zink och jod tillsatt)

http://www.johanhansson.se/pdf/EdelHippos 2005A4.pdf
 
Sv: foder?

Hippo Breed eller Hippo Alfa ligger på ungefär samma värden har jag för mig.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: foder?

Tack så mycket för svaren båda två! Edel får jag tyvärr inte tag på här där jag bor(norrland...) och hippo var mycket dyrare än krafft
(hippo heter väl numera mustang, så sa dom ialla fall) så jag får nog fortsätta med krafft,hästen gillar det men matte tycker det blir dyrt...men vad gör man inte för pållen.:)
 
Sv: foder?

Nej, Hippo heter fortfarande Hippo, men det var ju ett bra försök att lura på dig något annat. Känns konstigt att Alfa skulle vara dyrare än Krafft, det är billigare härnere.
 
Sv: foder?

Här är hippofodrena mycket billigare än krafft. Jag tycker oxå att de är bättre än kraffts foder. Men det kanske beror på att jag nästan bara har dålig erfarenhet att krafft.:smirk:

Hippo alfa tycker jag är ett jätte bra foder om du ska prova nåt annat än groov 125.
 
Sv: foder?

Hestekraft, en aningen kraftigare Muslifoder.

NÄRINGSINNEHÅLL:
pr. kg
Mj/ 12,70225
kg foder

GRAM
Smrp 134,00
Lysin 5,60
Råfett 5,20
Kalsium 12,40
Fosfor 7,00
Natrium 3,40
Magnesium 2,20
Järn 246,00 mg
Cu 69,49 mg
Mn 104,98 mg
Zn 113,19 mg
Se 0,67 mg
Co 0,10 mg
J 0,44 mg
 
Sv: foder?

ja, jag gick ju på det :rofl: !!! Kommer ni ihåg vad en säck kostar och hur mycket väger den?
 
Sv: foder?

Jag tror inte att hippo är billigare, det är ju mindre mängd i påsarna. Är väl 25kg har jag för mig ? Så det blir väl ungefär samma pris må hända att hippo kanske är lite billigare.
 
Sv: foder?

RACING PRIX från finska foder!
www.finskafoder.com
Ungefär som Groov fast mkt billigare!
Vet inte vart det säljs i din närhet, här har vi en butik vid travbanan som säljer...
 
Sv: foder?

Var är här?

Jag är också intresserad av groovens motsvarighet.
Var köper du Racing? Och vad kostar säcken, pris/kg?
 
Sv: foder?

Hej svejs!! Jag har använt ett foder som heter "Mare & Youngstock Mix" från Dodson and Horrell. Detta foder e främst till avels ston och unghästar 1-3 år, pga sitt höga protein innehåll. Jag tycker att det va jätte bra, man slipper "en skopa sånt, 3 nävar sånt, och ett halvt mått av det måndagar jämna veckor..:p
Har även provat deras "Pasture mix", som oxå e bra. Fodret "ser" gott ut och luktar gott. (tycker att krafft pelletsen, ser lite tråkig ut, ja ja, jag vet d e inte jag som ska äta det men ändå..:crazy: ) En säck väger 20kg tror jag och kostar mellan 205-220 kr. Lite dyrare än krafft, men då ett komplett foder, med vitaminer, mineraler och olika örter.

Good Luck!!:)
 
Sv: foder?

Här är Örebro, de säljer det vid travbanan. Men om du går in på hemsidan så måste det väl finnas något sätt att kontakta dom och få info om återförsäljare... betalar 107 kr om jag inte minns fel, för 30 kg... billigare än groov iaf...:D
 
Sv: foder?

På affären som ligger inne på travbanans område? Eller den lilla butiken som ligger mitt emot? Vilka öppettider har dem? Måste åka dit och köpa!!!:bow:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
692
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har fått rekomenderat av kraffts foderrådgivare att de muscle up efter förra årets hö analys. Men nu har priset gått upp och en...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 663
Senast: Habina
·
IT & mobiler Hej! Jag kliar mig i huvudet. Det finns ju något som heter delsumma i excel. Så man kan räkna ut summor enbart på rader som visas. Dolda...
Svar
0
· Visningar
274

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp