Foderfråga

Kalaspinglan

Trådstartare
Fick en provpåse Specific CPC Pediatril XL /för valpar av storvuxna raser av veterinären. Vi är nöjda med det foder vi ger vår hund nu (NutraNuggets) men påsen håller på att ta slut och vi funderar på om detta valpfoder är så himla bra som veterinären vill påstå.

Vad har ni för erfarenhet?

Tack på förhand!
Pinglan

Sv: Foderfråga

Jag har inte testat fodret själv, men en kompis har det till sin njuffe valp och hon är helnöjd.

Hur länge är det tänkt att man ska ge valpfodret? Jag skulle undvika foderbyten så långt det går. Våran byte vi foder på först nu som fyra åring och han rejält risig i magen under en övergångs period...
Prata med uppfödaren oxå se vad den säger, men erfarenhet är att många veterinärer gärna vill sälja de foder de rekomendera för att de får en viss % på det ni köper...

Köp fodret i en Hund/zoo-affär. Jag tycker många gånger de kan mer om näringslära än veterinärerna. Min hund får vanligtvis Standart. Ett helsvensk foder utan konserverungsämnen. Super...

nja, veterinärer rekommenderar ofta det de själva säljer eftersom de tjänar på det (såklart!). Fortsätt du med Nutra nuggets om det fungerar bra för valpisen :)

Tack för era svar.

Vi kommer att fortsätta med det foder vi har, vi är ju faktiskt nöjda med det.

Pinglan

Du gör himla rätt i att ha kvar h*n på det fodret ni har!
Jag har bara bra erfarenheter av nutra av alla sorter som dom har min Rottis tik får nutra å min uppfödare har bara nutra till alla sina hundar .Vuxna som valpar och uppfödaren har fått god kritik på sina hundar i både utställning och bruks. En himla bra Kennel. Vi har bara köpt våra hundar där i från .
//Ikeline

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
1 003
Senast: cassina
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 941
Senast: Kajsalisa
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: Grazing
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 915
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Artfex S