Bukefalos 28 år!

Foderfråga

Kalaspinglan

Trådstartare
Fick en provpåse Specific CPC Pediatril XL /för valpar av storvuxna raser av veterinären. Vi är nöjda med det foder vi ger vår hund nu (NutraNuggets) men påsen håller på att ta slut och vi funderar på om detta valpfoder är så himla bra som veterinären vill påstå.

Vad har ni för erfarenhet?

Tack på förhand!
Pinglan
 
Sv: Foderfråga

Jag har inte testat fodret själv, men en kompis har det till sin njuffe valp och hon är helnöjd.
 
Sv: Foderfråga

Hur länge är det tänkt att man ska ge valpfodret? Jag skulle undvika foderbyten så långt det går. Våran byte vi foder på först nu som fyra åring och han rejält risig i magen under en övergångs period...
Prata med uppfödaren oxå se vad den säger, men erfarenhet är att många veterinärer gärna vill sälja de foder de rekomendera för att de får en viss % på det ni köper...
 
Sv: Foderfråga

Köp fodret i en Hund/zoo-affär. Jag tycker många gånger de kan mer om näringslära än veterinärerna. Min hund får vanligtvis Standart. Ett helsvensk foder utan konserverungsämnen. Super...
 
Sv: Foderfråga

nja, veterinärer rekommenderar ofta det de själva säljer eftersom de tjänar på det (såklart!). Fortsätt du med Nutra nuggets om det fungerar bra för valpisen :)
 
Sv: Foderfråga

Tack för era svar.

Vi kommer att fortsätta med det foder vi har, vi är ju faktiskt nöjda med det.

Pinglan
 
Sv: Foderfråga

Du gör himla rätt i att ha kvar h*n på det fodret ni har!
Jag har bara bra erfarenheter av nutra av alla sorter som dom har min Rottis tik får nutra å min uppfödare har bara nutra till alla sina hundar .Vuxna som valpar och uppfödaren har fått god kritik på sina hundar i både utställning och bruks. En himla bra Kennel. Vi har bara köpt våra hundar där i från .
//Ikeline
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 769
Senast: anna_panna
·
Övr. Hund Är det någon som har erfarenhet av det? Vi har hittills givit samma som han fick på kenneln, RC Medium Puppy, men när den här säcken är...
2
Svar
29
· Visningar
3 581
Senast: Idahoe
·
Hundhälsa Ska vi skapa oss en tröstetråd för oss som har hundar med kronisk sjukdom? Jag känner i vart fall att jag behöver det... Min förhoppning...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
36 208
Övr. Hund Vi fick ju hem en 7 mån cockerkille för 5 veckor sedan. Jättego, enkel att ha med sig, går snällt i koppel, är snäll mot alla inklusive...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 419
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp