Foderkross

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 4 962
S

Sweet

Någon som vet vart man kan få tag i en liten kross att krossa havre och korn med? Gärna hemsidor men alla tips mottages tacksamt! :bow:

Hittade en liten elektrisk spannmålskvarn på Boles utfodringssidor men en kvarn maler väl till typ mjöl?

Länk till Boles utfodringssida.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Foderkross

Jag tror att även Nordpost har, letade själv för några år sedan men jag köpte en större begagnad i stället.

Japp, Boles version har ett resultat som är mera malet än krossat du kan inte få "havregryn" som resultat. Skall du ha riktigt krossat så måste det till en större kross som givetvis då är dyrare, den vi hade som krossade 600 kg/ h var helt suverän men lite overkill för en hästs behov ... ;)

Om du har få hästar: kolla med nåt lantbruk / kvarn i närheten om dom kan krossa åt dig ett par gånger i månaden så fungerar det ju bra ändå.

Jag hittade en gammal begagnad kaffekvarn som passar alldeles utmärkt till att krossa havre och korn. Den har dessutom en spak på sidan så att du kan välja hur pass krossat du vill ha det. Vet inte vad möjligheten är för att få tag på en sån, men det var ett tips i alla fall :idea:

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 844
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Hemmet Vi har nyss renoverat badrummet. Det blev superbra och vi är nöjda. Men! Ljusknappen flyttade från utsidan till insidan av badrummet... 2
Svar
29
· Visningar
1 149
Senast: Asko
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
655
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka