Bukefalos 28 år!

Fodertillskott- Flexivite? Flexijoint?

LouiseN

Trådstartare
Är det någon som har testat dessa fodertillskott? Vad tycker ni? Har era hästar haft någon ledinflamation under tiden ni använt det? Har ni kännt skillnad på något annat vis?

Tror ni att man kan ge något utav dessa preparat + bioglucomin? Eller blir det överdos av glucosamin?
 
Sv: Fodertillskott- Flexivite? Flexijoint?

Jag har hört att Flexi JOint är jätte bra!

Har gett min Glucovet, glucosamin och chonditroin, också bra!

Ren glucosamin (alltså 100%) tyckte jag gav mindre effekt men skulle aldrig ge E*ins som mest är fructose och inte heller bioglucomin som innehåller väldigt mycket fructose.

Ska prova BioSynov som många säger också ska vara mycket bra och prisvärt : 340 kr / 30 dgr. En som sa att deras häst går på det hela tiden och den har aldrig haft någon inflammation efter det. Det är nog mest gurkmeja i den tror jag.

Har gett MSM och Hyulorinsyra också var för sig men...ja jag vet inte.

En jag gav som hette Stride (1300 kr/30 dgr) va apbra!!! Glucosamin, chonditoin och MSM men apdyr!

Men som du säger frågan är hur det ska vara blandat för att få bästa möjliga effekt?!

Man kan ju ge nypon också....d e svårt att bestämma sig :cool:
 
Sv: Fodertillskott- Flexivite? Flexijoint?

Min herre äter ledtillskott. Kör i perioder, antingen Flexijoint, LitoVet eller BioGlucomin. Äter alltid nyponskal.
Bäst effekt på min herre är flexijoint pulver + omega3 oljan.:bow:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 205
Senast: super
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 039
Senast: mily
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 806
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 897
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp