fodervärd/betala försäkring?

M

mizz_perfect

jag ska låna ut en av mina shettisar IGEN på foder pga vissa omständigheter. ingen nämnd ingen klämd:devil:

Iallafall jag vill att dom står för försäkringen på 100kr/ månad som tack för det får dom låna med komplett körutrustning till ponnyn. mamman i familjen knorrade lite över det och tyckte jag skulle stå för försäkringen eftersom det är min häst. visst men jag tycker jag är snäll som lånar med kärra och sele som annars kostar ganska mycket pengar att köpa till en häst man inte ens äger.

vad anser ni? är jag snål eller kan man kräva att dom betalar försäkringen eller ska dom betala "hyra" istället för sakerna dom vill ha med?

Sv: fodervärd/betala försäkring?

Jag tycker inte man e snål för att man vill att fodervärden ska stå för försäkringen.

Jag har min islänning ute på foder. All utrustning medföljde och dom slipper betala försäkringen.

Anledningen till det är att fodervärden är guld värd. Allt funkar super med henne och hon går i skolan och har inte världens bästa ekonomi.

Sv: fodervärd/betala försäkring?

Jag hade nog tagit "hyra" istället. Står precis i begrepp att låna ut min häst. Jag kommer att fortsätta stå för försäkringen som för övrigt är svindyr. Detta för att vara säker på att den betalas. Livdelen är det ju jag som har nytta av om hästen skulle avlida. Det ger mig också en möjlighet att kunna bestämma i vilken utsträckning jag vill ha veterinärvårdsförsäkring.

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker ändå att diskussionen om vapnen, jägarexamen, licenserna och vapentyp är intressant. Få, nästan inga, mord i Sverige utförs... 16 17 18
Svar
347
· Visningar
9 230
Senast: Dentaku
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 991
Senast: nickan1
·
Ekonomi & Juridik In intressant tank slog mig igår kväll efter en diskussion med en kompis. Vi diskuterade försäkring på hobbyhästar eftersom både hon och... 2
Svar
36
· Visningar
5 246
Senast: kryddelydd
·
Ridning Jag är så OTROLIGT sugen på en mini shettis och undrar lite om jag är redo att ta ansvaret. Jag kan börja med att berätta om mig...
Svar
16
· Visningar
2 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka