Fodervärd?

Lenis

Trådstartare
Vad innebär det? Har sett kennlar som vill ha ut valpar på foder, försökt hitta skk:s kontrakt för att läsa men hittar ju inte helsiket :crazy: Hade kunnat tänka mig att det är samma sak som att behålla avelsrätten, men då hade de väl skrivit det istället, så jag antar jag har fel :angel:

Sv: Fodervärd?

Fodervärd innebär att du får hunden, men uppfödaren har rätt till två kullar innan 5 års ålder (om det är en tik, hanar är ca 6 parningar, tror jag). Uppfödaren står som ägare tills hunden är 5 år. du betalar allt dvs mat, försäkring, vet vård mm. I samband med dräktighet, så betalar uppfödaren vet vård. Hoppas att du förstår mitt luddiga sätt att skriva.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 189
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 116
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 589
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 508
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka