Sv: Föl 2010

Tur att jag kom och livade upp det hela ;)
Visa gärna fler bilder på din tjej! Har du några ridbilder?
Imorgon ska bebis longeras!! :d
 
Sv: Föl 2010

Tur att jag kom och livade upp det hela ;)
Visa gärna fler bilder på din tjej! Har du några ridbilder?
Imorgon ska bebis longeras!! :d

Ja, nu får vi se till att följas åt. Roligt att kunna supporta och dela ideér med varandra när vi sitter i samma situation :)

Har inga ridbilder än. Hon är på inridning nu och jag bara går och väntar på att få komma och se henne! Lovar komma med bilder då! Är sjukt förväntansfull ;)

Spännande med longeringen då. Har du paddock? Tänkte på skitvintern med is....
 
Sv: Föl 2010

Ja, nu får vi se till att följas åt. Roligt att kunna supporta och dela ideér med varandra när vi sitter i samma situation :)

Har inga ridbilder än. Hon är på inridning nu och jag bara går och väntar på att få komma och se henne! Lovar komma med bilder då! Är sjukt förväntansfull ;)

Spännande med longeringen då. Har du paddock? Tänkte på skitvintern med is....

Här hittade jag några "busbilder" :d

bus_thokk_zps2eb8da71.jpg
[/URL][/IMG]

Thokk_3_zps0fed45a9.jpg
[/URL][/IMG]
 
Sv: Föl 2010

Vart är hon på inridning?

Vi har både paddock, ridhus och rundcorall. (Samt ovalbana och underbara ridvägar ;)) så det finns alltid någonstans att vara. Vi har faktiskt mest lera, så isen är inget problem än. När det kommer så får han skor!

Han var sååååå duktig idag! Åh vad jag är kär i honom!
Sa inte ett ord på hela dagen, varesig vi gick förbi en stor tur som var påväg ut eller när jag släppte ut honom i hagen bredvid dom andra hingstarna. Och vilken liten naturbegåvning han är sen, och som han rör sig! Ååååååhh :love:
 
Sv: Föl 2010

Vart är hon på inridning?

Vi har både paddock, ridhus och rundcorall. (Samt ovalbana och underbara ridvägar ;)) så det finns alltid någonstans att vara. Vi har faktiskt mest lera, så isen är inget problem än. När det kommer så får han skor!

Han var sååååå duktig idag! Åh vad jag är kär i honom!
Sa inte ett ord på hela dagen, varesig vi gick förbi en stor tur som var påväg ut eller när jag släppte ut honom i hagen bredvid dom andra hingstarna. Och vilken liten naturbegåvning han är sen, och som han rör sig! Ååååååhh :love:

Låter som du hittat en trevlig kille ;-) Så skönt med ridhus! Skönt att slippa oroa sig för vädrets makter.
Hur ser ditt upplägg ( och alla andras förstås ) ut för honom med träning vila osv?

Har tjejen min på ett mindre ställe 5 mil ifrån mig. De jobbar med islandshästar. Känns bra att kunna hälsa på och följa hennes första steg i utbildningen.
 
Sv: Föl 2010

Ska hålla igång honom fram tills iaf mars, sen får han vila ett par veckor och sen sättas igång igen.
Vill ha honom rätt ridbar innan han får vila. Har ridit in säkert 100 hästar vid det här laget så är rätt säker på att mina tankar funkar ;)
Imorgon ska han longeras igen, sen får han stå med sadeln en stund i stallet samt pröva bettet. Sen blir det longering med sadel på fredag.

Du kan inte PMa vart hon är? Jobbar själv med islandshästar och vet vilka dom flesta är!
 
Sv: Föl 2010

Michis, hur har det gått med din kille, såg du i en annan tråd att du skulle sätta dig upp spännande!!

Nästa måndag skall jag få se min tjej under ryttare! Vi skall ta en ridtur tillsammans, så sjukt förväntansfull
 
Sv: Föl 2010

Om ca 2 veckor börjar jag med 6st unghästar som ska ridas in :)
4st utav dem är efter Sedill frá Holum. En utav dem är lillebror till mitt egna sto:) 5st utav hästarna som ska ridas in har jag följt sen de var föl och ett sto kommer "utifrån". :) Hon ser fin ut på de bilder jag sett och verkar trevlig, så det ska bli väldigt spännande!
 
Sv: Föl 2010

mina 2 nu 4 åringar :eek: (helt galet dom va ju 1 nyss =)
har fullt upp =)

Aleiga e dräktig å allmänt sur på sin irriterande bebis i magen =) stackare..
Hon blev insutten i somras men sen ska hon få vänta tills fölet e avvant sen ska hon igång =)..

Fjalar (pappa till aleigas föl å några till) håller på å ridas in nu =)
Han sköter sej exemplariskt å e sååå duktig. han rids i 4 gångarter i padocken å växlar lätt mellan dom. han är även riden själv i skogen utan problem.. Han ska ridas fram till betäcknings sessången börjar sen ska han få gå å gotta sej med tjejerna i några mån. Sen ska han sättas igång å visas i höst.. Ser såååååå mkt fram imot de...

Liten dålig bild på prinsen min =)
1551657_10151754770091901_2033806649_n.jpg
 
Sv: Föl 2010

Det verkar vara många här inne som har och haft många Isisar och jag undrar lite när ni sätter igång med kursandet.

Jag har som ambition att rida kontinuerligt för instruktör med min tjej men vill inte göra "fel" och kanske börja för tidigt. Finns iof många sätt att rida på och förstår om man måste se till individen.

Vore roligt och intressant att höra er syn på saken och era erfarenheter

Förresten så fick jag beskåda henne för första gången under ryttare i måndags! så härligt!
 
Sv: Föl 2010

nu e fjalar riden i alla gångarter å kan start å stopp. =)
hon som red in honom vill fortsätta rida honom ett tag till men han får lalite paus först då tänderna bökar lite med honom..så blir att ta ut tandis å kolla så allt ser ok ut..
 
Sv: Föl 2010

vad är det för stam på Fjalar? =)

Våra 10or är inridna nu, superduktiga :-) Mjuka och trevliga och båda har töltat några steg.
 
Sv: Föl 2010

Wohoo! Heja tjejerna!

Snarpur är världsbäst!
Rider på honom inne och ute i alla gångarterna, svänger och stannar för små hjälper.
Fantastiska häst! Tänk att det kan gå så snabbt bara hästen har rätt lynne! :love:
 
Sv: Föl 2010

Nu j*klar händer här lite saker, wiho!

Superduktiga hela högen!

Michis: Ja, du vet vad jag tycker om din kille, snygg som få!

Misen: Fjalar är inget dumt ögongodis :love: Fina killen.

Tessinio: Hallå, bilder! :D Är kanske lite efter men visste inte ens att du hade 10or.

Jmt: Är också sugen på att börja åka iväg på roliga kurser och träningar mm. Men för min del blir det nog inte aktuellt förren i höst :)

Lite uppdatering om mig och Rigel.
Han vilar fortfarande och tanken var att sko honom nu på måndag men har tänkt om lite. Jag är redan nöjd med hans grund så jag låter han vila helt 2 månader till istället. Blir att sko honom nästa omgång och sätta igång lite till våren med nästa steg. Tålamod är en dygd.

Just nu har vi en sadel som passar både honom och mig super, en tölthestars Alfur. Får snart lägga i ett bredare järn fram.
Sen är jag på gång att köpa en bomlös sadel att variera emellan. Men har blandade känslor för sensation (kärleken har svalnat :D) Så nu är jag på ruta ett igen, men denna gången har jag gott om tid att leta.
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2010

Visst e han läcker även om han ser ut som en mysk oxe med all päls å tjocka mage =) längtar tills all päls e borta å min FIIIINNNAAA kille kommer fram igen =)

Nu vilar han dock då tänderna spökar på honom. han såg de när han blev riden att han försökte komma undan bettet å sån har han aldrig vatt innan..å när vi satte på side pull blev han genast lugn så de e ju ett bevis på att de e tänderna. så nu får an 1 månads vila sen testar vi igen å behöver han mer vila får han de.. har ingen brådska med honom nu.. han e ju inriden å klar å ska betäcka hela sommaren igen så han har å göra ändå =)

Fjalar är
e: veigar frá vakurstödum
ue: Hektor frá öxl 1

Längtar tills han ser ut så här igen =) fast med lite extra muskler =)
971085_10151382263756901_1310787636_n.jpg


Vad har ni för sadlar till era??? Jag har ett HELVETE rent ut sagt å hitta nån som passar killen.. ALLA åker fram alltid =(
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2010

Oh så snygg han är!! Hoppas Flugsael visas samtidigt så man får se honom live :D

(jag gillar smajlet på bild två ;) )
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
161
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
7
· Visningar
1 560
  • Artikel
Hästnyheter Sedan början av året har ett fyrtiotal barn läst och valt ut sina fem favoritböcker. Senare i höst ska en jury med tolvåringar välja ut...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
Kultur Nu har listan över årets sommarpratare kommit. Jag har bara kollat lite snabbt men spontant ser jag fram emot Andrev Walden och Marcus...
Svar
12
· Visningar
623
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp