Bukefalos 28 år!

Föl som härmar!

Argona

Trådstartare
Jag har en 1-årig ponny som i stort sett varje dag sätter ner båda hovarna i vattentunnan och "badar" stänker och krafsar med hovarna. (inte bra, vattnet blir smutsigt men det ser väldigt kul ut, får byta väldigt ofta)
Jag har i samma hage 3 ston med föl varav det ena fölet, ca.2 veckor såg ut att försöka få i en framhov i vattentunnan idag!
Är det möjligt att han härmar det ett år äldre stoet??
Alla föl och mammor har stått bredvid och tittat på den badtokiga hästen varje dag när hon håller på och roar sig i vattnet.
 
Sv: Föl som härmar!

Föl härmar, det finns tom belagt vetenskapligt att föl lär sig när moderstoet hanteras.
 
Sv: Föl som härmar!

Ja, det såg verkligen ut som att han försökte göra som 1-åringen!! Inte så bra att ta efter det beteendet men intressant att följa detta då dom måste gå i samma hage ett par veckor till. :D
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 046
Senast: Stereo
·
Avel Hur vanligt är det egentligen med lunginflammation pga regn och dåligt väder på föl? Vi får ju alltid höra att vi ska ta in vid dåligt...
Svar
12
· Visningar
3 394
Senast: Ramona
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 140
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 830
Senast: shia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp