Bukefalos 28 år!

Förälder med psykiskt funktionshinder?

F

Fozzie

Är det någon här inne som har till exempel diagnosen ADHD, ADD, Asperger eller något annat psykiskt funktionshinder som har barn? Hur orkar ni, hur reder ni ut vardagen? Missförstå mig rätt, jag är bara intresserad och nyfiken om ni gör något särskilt för att få det att gå runt för er själva och familjen! :)

Jag har diagnosen Asperger och i mitt fall medför det bland annat en extrem trötthet och mycket begränsat energilager.
Jag behöver min 12-timmars sömn och jag känner att om jag någon gång skulle vilja ha barn (jag är 25 år gammal och har hittills inte haft en enda känning av den biologiska klockan, men man vet ju aldrig) så hade jag varit tvungen att anlita städerska (jag är mycket mån om att ha rent och fint omkring mig, hade blivit knäckt av att inte orka städa varje vecka till exempel), ge upp alla mina djur samt ha en väldigt, väldigt engagerad och hjälpsam barnafader, och förutom det hade jag varit tvungen att ha avlastning/passning vissa dagar för att få vila och orka med barnet den övriga tiden. Hade knappast orkat med mina egna fritidsintressen heller. Visst, livet kretsar kring barnet, men man måste ju orka med att ha egen tid och det är tveksamt om det hade fungerat i mitt fall.

Är nyfiken på hur andra har löst situationen :)
 
Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Köpa ponny med pålagringar SI-led?
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp