Förbannad

Miss Sixty

Trådstartare
Måste bara skriva av mig är så trött på det här nu!

Jag är psykiskt sjuk lider av borderline och PTSD och folk som jag inte längre har kontakt med pratar skit om mig när något händer typ " nu fick hon inte den hästen så därför försökte hon ta livet av sig" osv..

Visst jag vet att jag är en bortskämd snorunge som får mycket av mina föräldrar men aldrig i mitt liv att jag skulle säga att får jag inte det så tar jag livet av mig.

Dessa personer kan hålla tyst för de vet inte om mitt förflutna med missbruk, övergrepp osv..

Varför tycker folk det är kul att prata skit om mig?

Jag vill inte ens ha en egen ridhäst just nu för jag skulle inte klara av det pga min sjukdom. ( har ett avelsto bara )

Är så trött att få höra att jag skulle göra mig själv illa bara för att det är något jag inte får.

Var halvtids sjukskriven i gymnasiet eftersom jag vägra hel sjukskrivning. Ville gå ut gymnasiet med fullständiga betyg vilket jag gjorde men dagen efter min student sjukskrevs jag på heltid och är det fortfarande ( tog studenten 2007 )

Blir så ledsen att höra deras " proffs" utlåtande om mig. Vill bara trycka upp min journal och polisanmälningar i huvudet på dom!
 
Sv: Förbannad

Kan det vara så att ditt tidigare beteende sårat folk och fått dem att tro att du försöker ta livet av dig så fort du inte får din vilja igenom?
Det enda du kan göra är att "hålla huvudet högt" och visa att du inte är som de påstår. Tala gärna högt om för någon- när någon av "dummingarna" är i närheten att du varit sugen på t.ex en häst men att det inte gick för sig med tillägget "Men det är ju bara att acceptera och drömma vidare!".
Folks skitsnack kan man i övrigt aldrig rå på. Vissa som har för lite att göra och fylla sina huvuden med gillar att snacka skit kanske fast det låter klyshigt för att de egentligen inte är nöjda med sig själva och missunsamma och avundsjuka. Eller så har de fått för sig fel och då gäller det att visa upp sig att man inte alls är som de felaktigt fått för sig. Eller enklare sagt än gjort- strunta i dem och hoppas på att hitta nya bättre vänner. Att försöka förändra sig själv är svårt men ändra andra som kanske inte vill bli förändrade är omöjligt.
Jag hoppas dock det reder upp sig och att du får lugn ro.
 
Sv: Förbannad

Jag kan bara ge dig ett råd, skit i vad folk tycker och tänker och säger för det kommer dom iallafall att fortsätta göra tills dom dör. Sen så hjälper det inte ett dugg att gnälla och beklaga sig, det finns alltid nån som hittar ytterligare fel att snacka och tycka om.

Lev DITT liv som DU vill och inte som andra anser att du ska leva det för dom vet inte ett skit.


*Skrivet i all välmening av en som folk också tycker och tänker en del om, men som sagt, dom vet inte ett skit!*
 
Sv: Förbannad

Det kommer alltid att snackas. Jag tycker du ska säga åt dina vänner som talar om för dig vad andra säger att du inte vill höra något. Det hjälper ingen vidare att höra skitsnack...

Du är jätteduktig som klarat skolan. Kanske är det dags för dig att börja på en folkhögskola med helpensionat. Där brukar det finnas sköna människor med litet brokig bakgrund... Tror det kan vara roligt för dig att lära dig något nytt och träffa nytt folk! orkar du inte kan du alltid gå tillbaka var du är nu...det är aldrig fel att gå tillbaka ett steg men det kan vara bra att gå framåt ibland...
 
Sv: Förbannad

Det viktigaste är att du själv vet din bakgrund och att dina vänner respekterar dig. Riktiga vänner tror inte att du är bortskämd, de vet bakgrunden och anledningarna till att du reagerar på ett visst sätt.

Inte alltid så lätt men man får kämpa fram den tanken när det känns som sämst :)
 
Sv: Förbannad

Det snackas om folk utan sjukdomar också, en del människor bara gillar att snacka skit om alla oavsett sanningshalt. Man får låta sådant passera och strunta i det, eller om man orkar, knäpp dem på näsan. Vilket inte alltid hjälper, en del vill bara tro illa om andra.
 
Sv: Förbannad

Det snackas alltid skit.
Här på Bukefalos så är det många som vräker ur sig dynga om andra.
Så det är inget som man kommer undan.

Det enda som man kan göra är att strunta i det.
Skitsnackare är små människor som inte klarar av att fokusera på sitt eget liv utan i stället ägnar sig åt att hacka i andras för att må bättre.
 
Sv: Förbannad

Jag har alltid haft fina hästar, de senaste prylarna, märkeskläder osv..

Så på ytan har mitt liv nog sätt perfekt ut. Men helvete vad snacket gick när jag fick sälja min tävlingshäst den stog oftast uppstallad oss ryttaren jag köpte honom av eller så tog min icke hästkunniga mamma hand om honom. Mitt sto fick stå hos ryttaren då hon var/är svårhanterad.

Jag åkte in och ut från psyk och hamnade tillslut på ett särskilt boende. Det fanns ingen chans att jag skulle orka ta hand om mina hästar själv och min tävlingshäst var 15 år men hade fortfarande mycket kvar att ge är idag 19 år och är i full gång och gör det han älskar bäst är ute och visar upp sig på tälingsbannorna.

Jag är inte Guds bästa barn precis men så länge snacket går gör det ont.
 
Sv: Förbannad

Det kommer alltid att snackas skit, folk behöver någon att snacka om. I ditt fall är det säkert till viss del pga avundsjuka, sedan vet de inte vad du varit med om. Utifrån ser säkert ditt liv perfekt ut och det är det som de går efter. Tyvärr är det bara att strunta i dem, dina riktiga vänner tycker om dig som du är.
 
Sv: Förbannad

Som andra säger jag; alla pratar skit om alla. Vissa personer är skärskilt tacksamma objekt av olika anledningar. Tänk på sk "kändisar" som får läsa den ena "sanningen" efter den andra om sig själv i tidningar.

Så rådet är; lägg inte mer energi på skitsnacket. Fokusera på de som är positiva i stället.
 
Sv: Förbannad

Tror det dels handlar om avundsjuka och att dels att de inte alls förstår din situation. Ta avstånd från dessa du har tillräckligt att jobba med med ditt. Du ska inte behöva upplysa någon annan.
 
Sv: Förbannad

Jag tror att alla har upplevt att man kan fastna i ältande av typen om bara si eller så var bättre så skulle jag må bättre. Men det ältandet leder ju aldrig någon vart och man kan inte kontrollera sin omgivning. Är det också möjligt att det är en del av ditt sjukdomstillstånd att du väljer att lägga energi på omgivningens brister? Min tanke när jag läser det du skriver är att det mer verkar som en jakt efter anledningar till att du mår dåligt. Utifrån sett i din situation så verkar folks skitsnack vara ett av dina minsta problem. Kan du släppa de tankarna och försöka styra dig mot sådant som du mår bra av och stärks av? Finns det något du mår bättre av?
 
Sv: Förbannad

Jag har alltid haft fina hästar, de senaste prylarna, märkeskläder osv... Så på ytan har mitt liv nog sätt perfekt ut...

Är så trött att få höra att jag skulle göra mig själv illa bara för att det är något jag inte får.
Många tror att man blir automatiskt lycklig och nöjd med livet bara för att man har "allt". Så är det ju inte. Det är ju andra saker man behöver för att vara tillfreds med livet. Vad fattas dig?

min tävlingshäst var 15 år men hade fortfarande mycket kvar att ge är idag 19 år och är i full gång och gör det han älskar bäst är ute och visar upp sig på tälingsbannorna.
Härligt att höra.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 824
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 006
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 475
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp